URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
28 Septembrie 2010, 16:42

Bolojan: Prioritatea 1 a Primăriei este să lucrăm pe bani europeni

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Joia aceasta, consilierii orădeni vor dezbate mai multe proiecte pe care primarul Ilie Bolojan le consideră de mare importanţă, atât datorită impactului asupra aspectului oraşului, cât şi datorită costurilor, suportate în cea mai mare parte din fonduri europene.
"Prioritatea noastră e să rezolvăm problemele cu fonduri europene cât putem de mult", a precizat primarul, arătând că cea mai mare parte a proiectelor vor fi finanţate cu bani de la UE.

Spitale, şcoli, CET

"Vrem să demarăm un proiect de anvelopare termică a unor clădiri, în primul rând a spitalelor şi şcolilor", a spus Bolojan, afirmând că unul dintre proiectele ce vor fi puse în discuţia aleşilor locali vizează acest aspect, prioritate urmând să aibă spitale ca Municipalul şi Maternitatea şi şcoli ca Dacia şi Ghibu.

Un alt proiect care va fi discutat în şedinţa de joi se referă la înfiinţarea unor aşa-numite clustere de apă geotermală, structuri care vor facilita absorbţia de fonduri europene pentru refacerea, de exemplu, a Ştrandului Ioşia şi extinderea termoficării cu apă geotermală în cartierul Nufărul.

De asemenea, primarul a spus că tot joi consilierii vor discuta intenţia municipalităţii de a garanta în plan local subvenţionarea sistemului termic, în vederea accesării unor fonduri europene pentru reabilitarea CET şi a magistralelor de agent termic. "Trebuie să depunem o asemenea garanţie din partea Primăriei pentru ca proiectul nostru de reabilitare a CET şi a magistralelor să poată fi declarat eligibil", a explicat Bolojan, adăugând că, în lipsa acestei garanţii, proiectul Primăriei Oradea "a fost amânat", la fel ca şi cele similare depuse de alte şapte primării din ţară. "Sper să depunem din nou proiectul până la jumătatea lunii octombrie, iar anii viitori, după reabilitare, să menţinem gigacaloria la un preţ suportabil", a spus primarul.

RAPAS, slab administrator

La reuniunea de joi, a adăugat Bolojan, aleşii orădenilor sunt chemaţi să se pronunţe şi în ce priveşte intenţia Primăriei de a găsi un partener privat pentru modernizarea Ştrandului Municipal, dar şi unul care să administreze acest obiectiv după finalizarea lucrărilor.

Bolojan a amintit că recent Primăria a câştigat un proiect de 16 milioane euro pentru această investiţie, dar jumătate din sumă trebuie asigurată, sub formă de cofinanţare, de către municipalitate, varianta optimă fiind, se pare, ca banii - parţial sau integral - să vină de la un partener privat. De asemenea, primarul vrea administrator privat la Ştrandul Municipal argumentând că "RAPAS, până acum, nu s-a dovedit un bun administrator".

Mai mult pentru pietoni

Bolojan a anunţat, totodată, că municipalitatea vrea ca, tot cu fonduri europene, să reabiliteze Piaţa Unirii şi Piaţa Ferdinand, în acord cu strategia de marketing turistic, cu strategia culturală şi cu Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, toate adoptate deja de Consiliul Local. Scopul urmărit e ca în zona centrală să se extindă spaţiile pietonale (care vor "muşca" din carosabil, nu din spaţiile verzi), să se protejeze şi să se pună în valoare clădirile cu caracter istoric, să se urgenteze reabilitarea faţadelor şi, în final, să se atragă un număr de turişti cât mai mare.

Bolojan a amintit că în luna februarie Primăria, în colaborare cu Ordinul Arhitecţilor, a desfăşurat un concurs de idei pe tema amenajării celor două pieţe şi a fost organizată procedura de achiziţie pentru realizarea documentaţiei tehnico-economice, câştigată de Proiect Bihor. Arhitecţii acestei firme au pus la dispoziţia municipalităţii trei variante de lucru pentru reamenajarea Pieţei Unirii, acestea având caracter orientativ şi urmând să fie prezentate public, în detaliu. Planşele realizate de arhitecţi pot fi consultate pe site-ul municipalităţii (www.oradea.ro), iar cei interesaţi pot face propuneri sau observaţii până în data de 30 septembrie 2010, în scris, la Serviciul Relaţii cu Publicul, sau pe adresa comunicare_pmo@yahoo.com.

Una din variante prevede reabilitarea prin păstrarea actualei configuraţii a Pieţei Unirii, o a doua vizează extinderea treptată a spaţiilor pietonale, iar ultima are ca obiectiv extinderea totală a spaţiilor pietonale, până la excluderea traficului auto.

În esenţă, a spus Bolojan, ceea ce se urmăreşte este restaurarea ansamblului Duiliu Marcu (unde se află statuia lui Mihai Viteazu), extinderea spaţiului pietonal între Teatru şi Bazarul de pe strada Madach Imre (în aşa fel încât în spatele Teatrului să nu se mai circule cu maşini), precum şi a spaţiului pietonal din faţa Pasajului Vulturul Negru până la Biserica cu Lună.

"Poziţia Primăriei faţă de aceste variante va fi definitivată până la jumătatea lui octombrie, pentru că la finele lunii vrem să depunem un proiect prin care să accesăm 3,5 milioane euro în acest scop", a spus primarul. El a adăugat că "circa 2-3 milioane de euro" vor fi puse la bătaie şi de bugetul local pentru ca, înaintea refacerii spaţiilor pietonale, să fie modernizată infrastructura subterană, adică reţelele de apă, canalizare, termoficare etc.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
p.s.
bors este o alta limita teritorial administrativa. nu este oradea. dar ne place (am observat) sa ne bagam in oala altora.
Postat 29 Septembrie 2010, 22:40 de me2
'scuze me
hmmmm. pe dacia-transilvaniei, am locuit si ambuteiaje n-au fost like ever... erau accidente noaptea cand se puneau pe intermitent semaforele... si senzori nu cred ca au cei din debrecen dar daca iei orasul din capat in capat cu 50km/h, nu stai la semafor. asa ca... acuma stau dupa hotel dacia. si imi trebuie 40 de minute dimineata (cu politist in intersectie) sa trec. in restul zilei e mai bine ca stau numa 2,3 rosu pana trec. nu stiu cum ar trebui sa ma multzumesc :(....
Postat 29 Septembrie 2010, 22:38 de me2
raspuns
procesul era pt ca pretul mic nu era chiar asa de mic (60k eur fata de 10k eur aceleasi tramvaie cuparate de timisoreni) iar giratia e ca sa fluidizeze traficul: \"semafoare inteligente\" cu senzori pt a masura traficul s`au mai montat in decebal langa pod, si s`au creeat ambuteiaje mai mari. apoi gandeste`te cate accidente sunt noaptea pe bors or in nufarul, cand toate semafoarele sunt galben intermitent..si cat s`a fluidizat traficul la intersectia dacia-transilvania. sensurile giratorii chiar sunt un lucru bun. o sa vezi in timp ;)
Postat 29 Septembrie 2010, 18:35 de unu
raspuns
procesul era pt ca pretul mic nu era chiar asa de mic (60k eur fata de 10k eur aceleasi tramvaie cuparate de timisoreni) iar giratia e ca sa fluidizeze traficul: \"semafoare inteligente\" cu senzori pt a masura traficul s`au mai montat in decebal langa pod, si s`au creeat ambuteiaje mai mari. apoi gandeste`te cate accidente sunt noaptea pe bors or in nufarul, cand toate semafoarele sunt galben intermitent..si cat s`a fluidizat traficul la intersectia dacia-transilvania. sensurile giratorii chiar sunt un lucru bun. o sa vezi in timp ;)
Postat 29 Septembrie 2010, 18:35 de unu
rip
pt. intelectualul care a incercat sa-mi raspunda. 1. n-am facut parte, nu fac parte si nu am sa fac parte din niciun partid politic. asta include si faptul ca nu simpatizez niciun partid sau vre-un om politic. toti sunt o apa si-un pamant. 2. nu am injurat sensul lui bolojan (sau nu ai invatat sa citesti?) 3. daca vrei sa pari macar obiectiv si nu un servitor pnl, atunci aduti aminte de ce au trebuit luate tramvaiele siemens? mai tii minte procesul prefectului impotriva pmo prin care cerea sa ia tramvaie second la pret mic? si daca voia sa schimbe sinele de tramvai de ce saracie a trebuit facut un sens giratoriu? de ce nu s-au putut corela semafoarele din orasul asta pt fluidizarea circulatiei? consta de un milion de ori mai putin. sau nu ! asa ca lasa-ma cu acoliti politici si porcarii d'astea.
Postat 29 Septembrie 2010, 12:15 de me2
supergiratia lui bolojan
supergiratia lui bolojan (injurata de mircea matei si de me2, care o fi tot un pdl-ist cu gura mare) a fost facuta tocmai pt ca supertramvaiele lui filip si groza s-au defectat, ca shmekerii portocalii au spart banii pe siemens dar linii nu s-au ingrijit sa faca. este ca si cum ai avea mercedes cu care te dai in gropi. pdl-istii sunt artisti in asa ceva
Postat 28 Septembrie 2010, 20:24 de pt me2 nemultzuuumit
se invarte roata!
nu aveti ambitie daca nu faceti din Bihor un adevarat centru TURISTIC, nu aveti ambitie daca nu asimilati mai multe FONDURi sa si manace cineva unghiile de supararea ca ARADUL arata sincer de BINE in comaratie cu BIHORUL, sper ca ati invata sa nu mai fi ti slugi si sa fi ti mai toleranti cu PRIVATUL, cCASA a decontata in 2008 32 milioane de asigurati s au spalat 400 milioane de EURO si noi cotizam si ramanem fara sanatate, invatamant, NIMIC!
Postat 28 Septembrie 2010, 19:32 de anca
nemultzumit?
ALOLLLOOOOOOO!!!!!! el e nemultzumit? ca deja imi vine sa-l prajesc la foc mic ca pe var'su purcelul..... BOLOJAN draga uita-te sa vezi ce-ai facut cu super sensul giratoriu din centru civic!!!!!!!!! ca amu' lesin de nervi. coada de iti urci nervii pe capota, ambuteiaj zi si noapte. si asta ii tot vina constructorilor??????? bihoreanule, ar fi super daca ai putea fi putin mai obiectiv. sau nu-i prieste sefului rus......
Postat 28 Septembrie 2010, 18:42 de me2
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON