URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
31 August 2016, 15:55

Bihorul, primul judeţ din ţară care îşi pregăteşte trasee de cicloturism

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Preşedintele CJ Bihor, Pasztor Sandor, a anunţat miercuri, într-o conferinţă de presă, că rectificarea bugetară operată cu o zi înainte de către aleşii bihorenilor prevede şi alocarea a 30.000 lei pentru realizarea studiilor de fezabilitate premergătoare proiectelor tehnice pentru realizarea a două trasee destinate turiştilor pe bicicletă în Zona Metropolitană Oradea.

Pasztor a explicat că pe 1 august, Guvernul României a lansat în dezbatere publică, pe site-ul Ministerului Economiei şi Comerţului, proiectul de aplicare a legii privind cicloturismul, act ce prevede trei categorii de trasee pentru turiştii pe biciclete, şi anume de rang naţional, care presupun călătorii pe durata a 5-12 zile, de rang regional (trasee ce pot fi străbătute de biciclişti în 2-5 zile) şi de rang local (pentru care cicliştii au nevoie de o zi).

În acest context, Pasztor a spus că "suntem pionieri, ne-am hotărât ca primordial să creăm trasee de rang local, de 20-30 kilometri, pe care o familie le poate parcurge într-o zi", ambele fiind în Zona Metropolitană Oradea.

Concret, a spus preşedintele CJ, este vorba despre un inel cicloturistic la sud de Oradea, de la Băile Felix, Leş, Şauaieu, Nojorid, şi de unul la nord de oraş, pe la Paleu, Cetariu, Şişterea şi Şuşturogiu. "Încercăm anul viitor să pornim către estul judeţului, să atragem cicloturişti în Munţii Apuseni", a completat Pasztor, vorbind despre ambiţia amenajării unor trasee de rang regional către zona montană a judeţului.

Pasztor a vorbit despre turismul pe biciclete şi în campania electorală, când a propus aceleaşi două trasee din împrejurimile Oradiei, afirmând că oraşul are deja piste pentru biciclişti, la care ar trebui conectate piste şi în afara municipiului.

Preşedintele CJ a mai precizat că proiectul Guvernului referitor la cicloturism presupune şi implicarea "societăţii civile", astfel că invită ONG-urile interesate să se implice în proiectul privind cele două trasee propuse în Bihor.

De menţionat, de asemenea, că traseele pentru cicloturism presupun amenajarea unor piste pentru biciclişti cu infrastructură aferente, adică rastele pentru "parcarea" vehiculelor, spaţii de cazare, toalete şi duşuri.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON