URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 24 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
16 Iunie 2017, 14:21

Banii înapoi! Statul şi-a recuperat avansul plătit constructorului care a abandonat Autostrada din Bihor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reuşit să recupereze avansul plătit spaniolilor de la Corsan pentru realizarea tronsonului Suplacu de Barcău - Borş al autostrăzii Transilvania.

Potrivit economica.net, este vorba de 60,64 de milioane de lei, despre care CNAIR a confirmat că au fost recuperaţi încă din luna ianuarie, după ce constructorii au abandonat lucrările din Bihor.

Pe 17 noiembrie anul trecut, Compania Națională a Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat rezilierea contractului încheiat cu un consorțiu condus de firma spaniolă Corsan pentru realizarea porțiunii Suplacu de Barcău- Borș a Autostrăzii Transilvania.

Reprezentanţii companiei au precizat atunci că decizia a fost luată din cauza întârzierilor înregistrate la lucrările de execuție, datorate problemelor financiare ale constructorului, şi i-au cerut antreprenorului să părăsească șantierul.

Suplacu de Barcău-Borş este cel mai vestic segment al vechii autostrăzi Transilvania, care trebuia construită de compania americană Bechtel. La data încetării contractului cu Bechtel, tronsonul de 60 de kilometri era construit în proporţie de 52%.

Prin contractul semnat în 2015, spaniolii de la Corsan-Corviam se angajau ca, în schimbul a 701 milioane de lei, să termine cei 60 de kilometri din Bihor ai autostrăzii, până la jumătatea lui 2017.

Cu câteva săptămâni înainte de rezilierea constractului, și contructorii au notificat CNAIR că vor să pună capăt înțelegerii, începând cu 18 noiembrie.

După cum se ştie, lucrările la autostrada Transilvania au început în 2004, însă contractul cu americanii de la Bechtel a fost reziliat în 2013. Obiectivul a rămas, în continuare, nerealizat decât pe tronsoane mici.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Cum se poate?
Paagubele datorate abandonarii lucrarilor sunt partial incomensurabile, partial nerecuperabile. Dar garantiile de buna executei? Cum se face ca aceasta comapnie de stat iese vesnic in paguba cu lucrarile pe care le gestioneaza? Cum se face ca desi li s-au asigurat salarii immense nu sunt capabili de nimic? Cine sunt cei ce coordoneaza aceasta companie( ma refer la cei pe care nu'i vedem)? Cum reusesc astiua de 27 de ani sa nu faca nimic trainic, nimic bun, nimic suficient,.... nimic si sa ramana cu totii in aceasta mafie nationala????? Sunt de neclintit in hotia lor, in nesimtirea lor! Si totusi noi, noi ce platim toata mizeria lor nu putem face nimic sa orim aceasta .... miselie nationala?
Postat 16 Iunie 2017, 14:54 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6699 RON
  • 1 EUR = 4.9762 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON