URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
14 Mai 2015, 13:35

Au "proptit" dealul! Lucrările de consolidare a drumului rapid au fost finalizate (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Dealul Pisicii este mai sigur decât oricând. Cel puţin aşa spun constructorii care lucrează la drumul rapid. Asocierea reprezentată de firma Selina a finalizat lucrările de consolidare a dealului pentru a preîntâmpina posibilele alunecări de teren.

"Până în prezent au fost finalizate cea mai mare parte a lucrărilor de consolidare. Pe zona Dealului Pisicii au fost montaţi piloţi foraţi pe două rânduri, la o adâncime de 8-12 metri, s-au făcut ancore în deal de o lungime de 25 metri şi s-au realizat zidurile de sprijin", a declarat viceprimarul Mircea Mălan, joi, în cadrul unei conferinţe de presă organizate la faţa locului.

Altfel spus, pentru stabilizarea versantului, de-a lungul viitorului drum rapid au fost îngropaţi, tot la 1,2 metri, stâlpi de beton care fac o structură monolitică cu dibluri enorme de beton săpate în structura dealului şi zidul de sprijin menit să ţină versantul. Întreaga structură conţine un sistem complicat de drenaj menit să scoată apele subterane şi cele de suprafaţă din deal, prevenind astfel alunecările de teren.

"Partea cea mai grea a lucrărilor, şi anume consolidarea dealului, a trecut deja. Locuitorii zonei nu mai au de ce să se teamă, pentru că dealul e mai sigur ca niciodată", a declarat Călin Roman, directorul firmei Selina.

Scump ca o autostradă...

De altfel, lucrările de consolidare impuse de forma de relief de la baza dealului şi au ridicat costurile investiţiei. La un preţ de 3 milioane euro pe kilometru, drumul rapid este la fel de scump ca o autostradă. "Diferenţa dintre cei 700.000 euro pe kilometru, cât ar fi costat o simplă reabilitare de drum, şi cele 3 milioane euro pe kilometru este dată tocmai de lucrările de consolidare a dealului. S-au executat peste 400 de foraje, s-au realizat mai multe drumuri tehnologice şi s-a făcut sistemul de drenare. Lucrările au început în octombrie anul trecut şi abia acum am ajuns efectiv la realizarea drumului", a mai explicat Roman.

Pentru a se încadra în termenul de predare al lucrărilor, stabilit pentru luna octombrie, constructorii lucrează în paralel la cel puţin 5 şantiere deschise de-a lungul drumului expres. Firma Selina a finalizat deja structura de susţinere a pasajului de 158 metri peste strada Louis Pasteur, cel mai lung de pe traseu, urmează să treacă la realizarea căii de rulare, pregăteşte lucrările de asfaltare din strada Ecaterina Teodoriu şi construieşte podeţul din strada Izvorului. În paralel se reabilitează porţiunea de drum din strada Făcliei aferentă drumului expres, pentru ca orădenii să poată ajunge fără probleme la podul Mareşal Constantin Prezan. Lucrările din această zonă vor fi terminate până la sfârşitul lunii iunie.

... cu o bandă pe sens

Lung de 3,5 kilometri, drumul rapid va începe la podul Mareşal Constantin Prezan, aflat încă în lucru, şi va traversa străzile Făcliei, Piatra Craiului, Adevărului, Gheorghe Doja, Louis Pasteur, Ecaterina Teodoroiu, Izvorului, Theodor Neş, pe la baza dealurilor Pisicii şi Ciuperca.

Viitoarea cale de acces va avea câte o bandă pe sens, cu o lăţime de 3,5 metri, plus trotuarele, şi va traversa la o înălţime de 5 metri străzile Piatra Craiului - cu un pasaj lung de 33,3 metri, respectiv Gheorghe Doja şi Louis Pasteur - cu un pasaj de 157,7 metri.

La intersecţia de sub viaduct a străzilor Ecaterina Teodoroiu cu Louis Pasteur, respectiv a străzilor Bihorului cu Izvorului din faţa podului Theodor Neş, vor fi amenajate sensuri giratorii.

Lucrările vor fi realizate de asocierea firmelor Trameco, Selina, Drumuri Bihor, Abed Nego, Vega '93 Galaţi, Geotec Plant Iaşi, Instgat Timişoara şi subcontractorul ELM Electromontaj Cluj Napoca.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Dealul mare la vara se cunoaste!
Abia astept sa vad cum prima ploaie spala tot pamantul si raman scheletice fiarele contorsionate si pamantul cel galben sa ingroape primaria si consiliul local ...
Postat 17 Mai 2015, 13:30 de tzopunpecamp
Gura pacatosului adevar graieste !!!
"Diferenţa dintre cei 700.000 euro pe kilometru, cât ar fi costat o simplă reabilitare de drum, şi cele 3 milioane euro pe kilometru este dată tocmai de lucrările de consolidare a dealului". Cu alte cuvinte, pe un traseu mai indepartat si care sa atinga zona excentrica a Spitalului judetean, se puteau realiza de 4X mai multi KM de drum ... de unde rezulta ca efortul de acum, cu consolidarea a ceva ce era in regula fara insistenta cu acest traseu, e doar ca sa deranjeze locuitorii de pe aliniamentul zecilor si zecilor de case in care nu se va mai putea dormi nici noaptea din cauza traficului !!! Adio ferestre deschise pentru aerisirea camerelor !!!
Postat 14 Mai 2015, 18:07 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6567 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON