URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 August 2017, 16:32

Au fost reluate lucrările la parcarea subterană, după un an de pauză (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Lucrările de construirea a parcării subterane din Piaţa Independenţie au fost reluate la sfârşitul lunii iulie după un an de pauză.

Şantierul a fost deblocat după înlocuirea proiectantul clujean Macalik Arnold, care putea ajunge la faţa locului doar de câteva ori pe lună, cu specialistul orădean Paul Szasz, care are biroul de proiectare pe strada Episcop Mihai Pavel, la doar câteva sute de metri de şantier.

"Am schimbat proiectantul datorită complexităţii lucrărilor şi a faptului că era necesar ca acesta să fie prezent zilnic aici", a declarat viceprimarul Florin Birta, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă organizate în şantier.

Odată predată documentaţia lucrării între cei doi proiectanţi şi aleasă soluţia tehnică a hidroizolării construcţiei, şantierul a fost redeschis.

"Acum se toarnă o şapă de egalizare, urmează să se realizeze apoi stratul de hidroizolaţie şi stratul radier de beton. Apoi, pe verticală, pe lângă pereţii mulaţi, va continua construcţia propriu-zisă a parcării, în aşa fel încât la finalul anului viitor să avem parcarea finalizată", a declarat viceprimarul.

Florin Birta a spus că lucrările au fost sistate aproape un an pentru identificarea celei mai bune soluţii de impermeabilizare a construcţiei.

"Este important să facem o parcare funcţională din toate punctele de vedere, aceasta fiind la doar 4 metri distanţă de Crişul Repede. S-au găsit cele mai bune soluţii pentru hidroizolaţie astfel încât apa să nu se infiltreze la nivelele subterane", a declarat Birta.

Parcarea subterană din Piaţa Independenţei este construită de firma Construcţii Bihor pentru suma de 24,1 milioane lei, fără TVA. Parkingul va avea o capacitate de circa 400 locuri dispuse pe patru niveluri, iar deasupra lui va fi amenajată o piaţetă şi o zonă de promenadă care va lega pe malul Crişului Repede podurile Ladislau şi Intelectualilor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
rampa/panta
sa speram doar ca vor face locurile suficient de late iar rampa/panta de urcare/coborare sa fie suficient de lata de asemenea, nu ca si proiectul esuat din Cluj-Napoca, unde nu poti iesi din masina dupa ce ai parcat sau trebuie sa te incadrezi la milimentru pe rampa.
Postat 09 August 2017, 08:45 de parker
@cioara...
Dacă arunci cu o piatră din gropoi ai toate şansele să-i spargi geamul celui care a năşit escrocheria asta!
Postat 09 August 2017, 05:47 de pinonel
Până acum ce-au așteptat???
Înțeleg foarte bine că trebuie găsită varianta cea mai bună pentru hidroizolare... dar de ce în timpul lucrării? La proiectare Crișul curgea încă în altă parte? Nu se așteptau la infiltrații? Cine a controlat /aprobat /preluat proiectul cu aceste lipsuri și de ce?
Postat 08 August 2017, 17:14 de BlackCrow
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON