URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
10 Septembrie 2015, 18:49

Atenţie, lucrări! Străzile Barcăului şi Ştefan cel Mare vor avea piste pentru biciclete (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Demarate la începutul lunii august, lucrările la cel de-al treilea tronson de piste pentru biciclete continuă în ritm susţinut. Angajaţii asocierii formate din firmele Drumuri Orăşeneşti şi Drumuri Bihor lucrează în paralel în mai multe puncte din oraş pentru ca şantierele să poată fi închise la timp.

Termenul iniţial de finalizare stabilit pentru 15 septembrie a fost decalat pentru sfârşitul lunii octombrie. "În prezent, se lucrează pe străzile Barcăului, Ştefan cel Mare şi în alte puncte din oraş", a declarat viceprimarul Huszar Istvan.

Pe strada Barcăului muncitorii lucrează, în paralel la pista pentru biciclete fără ca şantierul să afecteze foarte mult traficul auto. În schimb, pe Bulevardul Ştefan cel Mare, pe zona dinspre Gara Oradea, circulaţia auto se desfăşoară cu dificultate. Muncitorii au fost nevoiţi să blocheze o bandă pe sensul de mers către strada Podului pentru a putea lucra în siguranţă.

Noua pistă pentru biciclete este menită să interconecteze tronsoanele deja existente, astfel încât orădenii să poată ajunge în centrul oraşului pe două roţi indiferent din ce cartier pornesc.

Astfel, noua pistă destinată bicicliştilor va lega printre altele strada Podului de malul Crişului Repede, cu trecere prin străzile Ştefan cel Mare, Lacu Roşu şi Dacia (4,1 kilometri), străzile Barcăului şi Lipovei (1,1 kilometri), Calea Republicii de stadionul Iuliu Bodola (840 metri), ştrandul municipal de Bulevardul Magheru (585 metri), Bulevardul Averescu de strada Dragoş Vodă (395 metri) şi Parcul Bălcescu de strada Ovid Densusianu cu trecere de-a lungul malului stâng al pârâului Peţa (1,7 kilometri).

Cel de-al treilea tronson de pistă pentru biciclete este finanţat din economiile făcute de Primărie prin proiectul transfrontalier privind "Construirea unei piste pentru biciclete între Oradea şi Berettyoujfalu" derulat de municipiul Oradea în parteneriat cu comuna Borş şi localităţile Berettyoujfalu, Mezopeterd, Biharkeresztes şi Artand.

Valoarea totală a proiectului se ridică la 6,2 milioane euro, sumă din care Biharkeresztes a primit 1,4 milioane euro, Oradea şi Berettyoujfalu câte 1,2 milioane euro, Artand va folosi un milion de euro, iar Mezopeterd şi Borş vor primi câte 709.000, respectiv 545.000 lei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON