URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
27 Iunie 2016, 15:00

8,9 milioane euro! Primăria Oradea vrea să extindă drumul rapid de la podul Teodor Neş până în giraţia de la Real II din Episcopia

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Drumul expres din strada Ecaterina Teodoroiu nu se va mai opri doar la podul Teodor Neş. Primăria vrea să prelungească drumul rapid din sensul giratoriu de la capătul podului până în giraţia de la Real II din cartierul Episcopia. Noua cale de acces va lega Calea Bihorului de strada Suişului cu trecere peste câmpuri.

"Vom reabilita strada Calea Bihorului, iar de la punctul unde serpentinele urcă spre Paleu strada va continua tot înainte până la Real II", a declarat primarul Ilie Bolojan, luni, în cadrul unei conferinţe de presă.

Potrivit edilului, drumul lung de 3 kilometri va cuprinde şi un pasaj suprateran de două benzi cu o lungime de 270 metri. Investiţia este estimată la 8,9 milioane euro, în condiţiile în care construcţia pasajului va costa circa 2,8 milioane euro, iar costurile cu exproprierea terenurilor din calea drumului expres au fost apreciate la circa 400.000 euro.

Lucrarea va fi demarată pe bani de la bugetul local, urmând să fie decontată, după identificarea unei surse de finanţare, din fonduri europene.

"Iniţial vom demara lucrările din bugetul local, după care, în câteva luni, vom accesa o sursă de finanţare fie din fonduri transfrontaliere, fie pe axa 4 de mobilitate urbană, fie printr-un proiect de asfaltare străzi prin POR", a spus Bolojan.

Edilul a explicat că pentru a nu se mai ajunge în situaţia de a demara lucrările abia la finalul perioadei de finanţare, beneficiarul riscând să intre în criză de timp, noile norme permit decontări retroactive, ceea ce înainte nu era posibil.

În ce priveşte demersurile concrete pentru demararea lucrării, Consiliul Local va fi chemat să aprobe miercuri studiul de fezabilitate al obiectului de investiţie "Drum de legătură între strada Suişului şi Calea Bihorului".

Ulterior, municipalitatea va scoate la licitaţie proiectarea lucrării, astfel încât cel târziu în noiembrie să demareze procedura de achiziţie pentru contractarea unui constructor.

"Din primăvara viitoare ar trebui să avem deja constructorul desemnat. Acesta va avea la dispoziţie 13 luni pentru finalizarea lucrării", a declarat Bolojan.

Potrivit edilului, prelungirea drumului expres până în Episcopia va decongestiona traficul de pe bulevardul Magheru şi le va permite orădenilor care locuiesc pe dealurile oraşului să poată circula spre Satu Mare sau Ungaria fără a mai fi nevoiţi să coboare în oraş.

Drumul expres, pe toată lungimea lui, va fi destinat doar traficului uşor. Camioanele vor fi obligate, în continuare, să ocolească oraşul pe şoseaua de centură.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Bolojan! Sigur e cu zecimală? Poate mai trebuie să ţi-o mai evaluezi odată (lucrarea).
După ce vedenii are popa de la CAO cred că iar aţi uitat conducta de canalizare pluvială! Sau o faceţi tot din borduri şi o legaţi în staţia de pompare cu cotă greşită (tot proiect optimizat fiscal de RONO pentru Keviep) din Episcopia? Eu zic să mai "pui" 600.000 de euro. Să fie bine.
Postat 28 Iunie 2016, 16:52 de eutanasiu
O fi...n-o fi...?!
Citez socoteala facuta de un cititor pe alt site: ,,Etapa I = 16,5 milioane Euro (3,5km din care 300m pasaj suprateran si 1,5 km strazi deja existente in traseu) > 5 milioane/KM. Etapa II = 8,9 milioane Euro (3,0 km din care 270m pasaj suprateran si 1,6 km strazi deja existente) > 3 milioane/KM. Adica, la prima etapa, au disparut 2 milioane/KM, ceea ce inseamna un "tun" de 7 milioane Euro." Asteptam raspunsul institutiilor abilitate sa faca lumina!
Postat 28 Iunie 2016, 11:05 de pinonel
Cum te inspira realitatea
Vazand ca drumul expres e inundat la fiecare ploaie mai acatarii si stiind ca reteaua de canalizare n-a tinut pasul, ba va ramane tot mai mult in urma, primarul s-a gandit sa ,,mute" apa in curtea ceferistilor, tot are el un dinte impotriva lor. Daca mai iese si un drum, cu atat mai bine! Inca o mostra despre modul cum se pune carul inaintea boilor.
Postat 28 Iunie 2016, 10:58 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON