URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
25 Mai 2017, 18:00

1,4 milioane euro: Calea Bihorului va fi modernizată de la podul Teodor Neş până la serpentinele spre Paleu

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Strada Calea Bihorului va fi modernizată de la podul Teodor Neş până la serpentinele spre Paleu. Consiliul local a aprobat joi o investiţie în valoare de 1,4 milioane euro menită să ridice capacitatea de transport a arterei care va deveni parte componentă a prelungirii actualului drum rapid din zona gării până la ieşirea din oraş spre Biharia. Lucrările vor dura 6 luni.

Conform proiectului aprobat, va fi realizată o structură rutieră nouă, pe o lungime de 2 kilometri metri. La marginea carosabilului se va executa rigolă la bordură şi trotuare cu lăţimea de 1,50 metri pe ambele părţi ale străzii.

La marginea trotuarelor vor fi amenajate rigole de tip scapă pe fundaţie de beton pentru a prelua în reţeaua de canalizare apele pluviale colectate de pe deal.

În cadrul proiectului au fost proiectate 22 de locuri de parcare oblice. În zonele unde accesele sunt mai sus sau mai jos decât strada, au fost prevăzute ziduri de sprijin.

Artera va fi prevăzută pe întreaga sa lungime cu canalizare pluvială cu canal colector şi cămine în carosabil şi guri de scurgere la limita carosabilului. Pentru preluarea apelor pluviale de pe tronsonul Theodor Neş şi strada Ion Bogdan Compania de Apă Oradea are în curs de realizare o staţie de pompare, care va conduce apele în pârâul Sălbatic.

În prezent Calea Bihorului este asfaltată, încadrată cu acostamente de piatră, care însă sunt contaminate cu pământ. Scurgerea apelor se realizează prin şanţuri în taluz natural sau betonate, care nu asigură continuitate pantei longitudinale, apele stagnând pe timp ploios.

Accesele sunt realizate în cea mai mare parte din beton, fără a urmări o cotă constantă, cu rampe variabile. Trotuarele sunt în cea mai mare parte vechi, deteriorate, parţial inexistente.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON