MIERCURI, 23 MAI 2018

Ediția tipărită

Scandal mare cu absolvirea de la Colegiul Gojdu. Au fost plângeri că sumele ce trebuie achitate, după socotelile comitetului de părinţi, sunt exagerat de mari. Au fost prevăzute carduri cadou pentru profesori, ba chiar şi bani de taxi ca aceştia să poată ajunge la banchet...
Un abuz comis la o competiţie recent găzduită de Arena Antonio Alexe din Oradea şi neştiut public până acum arată că înaintăm pas cu pas spre un regim poliţienesc în care legea nu contează decât în măsura în care e interpretată samavolnic, pentru a da o aparenţă de temeinicie comportamentelor şi deciziilor discreţionare. La începutul lunii, un orădean a fost împiedicat să intre la o partidă de baschet de către nişte jandarmi.
Cum a fost?
Street Food Fest este scump pentru că aduce în stradă preţurile din restaurante. Pereţii localurilor nu mai există, nasul nu mai este protejat de mirosurile îmbietoare, iar ochiul nu mai e protejat de preţurile din meniu. Astfel, impactul poate fi brutal. Mâncare de stradă la preţ de restaurant? Hm...
Cine credeţi că are dreptate în problema sporurilor salariale ale lucrătorilor de la UPU – SMURD Bihor?

Avocatul Bihoreanului
În primul rând, cei care achiziţionează un autoturism trebuie să ştie că au obligaţia să efectueze toate formalităţile de înmatriculare în termen de maxim 90 de zile de la data încheierii contractului de vânzare cumpărare. Sancţiunea pentru nerespectarea acestei obligaţii este suspendarea înmatriculării acelui autovehicul, definită de lege ca fiind operaţiunea administrativă ce constă în interzicerea temporară a dreptului de a pune în circulaţie şi a utiliza un vehicul pe drumul public.
Ulcerul gastric apare de obicei cu 10 ani mai târziu decât cel duodenal, frecvenţa maximă fiind în jurul vârstei de 60 de ani. Boala apare mai des la bărbaţi, iar numărul cazurilor este în uşoară creştere faţă de cele de ulcer duodenal care sunt în scădere.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Există destul de multe femei care sunt atrase de o anumită tipologie de bărbaţi: aroganţi, duri, insensibili, flegmatici, care încearcă mereu să-şi controleze partenera ori sunt pur şi simplu narcisişti incurabili. Bărbaţii aflaţi la polul opus nu le atrag: calmi, atenţi, politicoşi, răbdători, care respectă graniţele intimităţii impuse de femeie. Cum se face atunci că unele femei aleg parteneri din prima tipologie, ajungând în relaţii abuzive în care se complac, când sunt curtate în acelaşi timp de "băieţii buni"?
19 Martie 2010, 13:02

Ioan Mang critică noua Lege a Învăţământului

În cadrul unei conferinţe de presă susţinută vineri, senatorul PSD Ioan Mang şi-a prezentat nemulţumirile referitoare la proiectul de Lege a Învăţământului asumat de actualul deţinător al portofoliului ministerial, Daniel Funeriu.

"Trebuie să spun că este un punct de vedere format în urma unei prime lecturări. Chiar şi aşa, este evident că actualul ministru nu ţine cont de realităţile sistemului educaţional din România", a declarat Ioan Mang, care este totodată lider al Departamentului de Învăţământ din cadrul Consiliului Naţional al PSD. Pe lângă faptul că îl acuză pe Funeriu că a procedat exact pe dos, adică a prezentat legea în Guvern înainte de a fi supusă dezbaterii publice, Ioan Mang consideră că sunt insuficiente cele două săptămâni în care proiectul este supus atenţiei publice.

"Se propune trecerea claselor pregătitoare de la grădiniţă la şcoala primară şi trecerea clasei a lX-a de la liceu la gimnaziu, în condiţiile în care nu se ştie dacă există spaţii şcolare sau cadre didactice suficiente pentru materializarea acestor intenţii", a spus Mang.

Parlamentarul a mai spus că faptul că bugetul Învăţământului pe acest an a fost aprobat fără să fie alocate fonduri pentru aceste modificări este o altă dovadă a dezinteresului ministrului de resort.

Ioan Mang, totodată şi cadru didactic universitar, se declară indignat şi de atitudinea lui Funeriu faţă de învăţământul superior. "Ministrul a intrat cu picioarele în autonomia universitară, propunând ca rectorii să nu mai fie aleşi de către Senatul universităţilor, ci să fie desemnaţi de o comisie. Probabil, pe criterii politice", a încheiat senatorul.

7 Comentarii
replica la @sefa de cabinet
@sefa de cabinet bine ca esti tu desteapta si senatorul PSD Ioan Mang ca sa ne conduca pe astia prosti romani simpli:))=)).@Sefa de cabinet alta data cind scrii replici sda scrii cind articolul este in editia on-line nu cind este in arhiva .@Sefa de cabinet eu unul @Romanul Simplu sunt membru de PSD-e de multa vremesi recunosc ca scriu cu greseli gramaticale, dar tu cind ai citat dece nu ai cityat si pe Ion Iliescu pentru ca el a spus acele cuvinte.@Sefa de cabinet noi talibanii rebeli fanatici din PSD-e Bihoriti recomandam ,sa-ti pazesti usa co sa fie vopsita in violet culoarea ta preferata,ca nu degeaba la lovit si pe seful tau si pe Mircea Geoana prostanac flacara violet:))=))Aceasta este opinia lui Romanul Simplu.
Postat 28 Martie 2010, 18:00 de Romanul Simplu
@romanul agramat
”Partidul Social Democrat nu este un partid de sefi si de patroni, ci este un partid de militanti care lupta pentru cei multi si saraci” perfect de acord, cu o singura completare ”multi,saraci si cu scoala„ agramatii intra la Basescu. Fiecare are dreptul la o opinie, iar daca esti membru PSD ai face bine sa iei niste ore de gramatica. PS: prefer violetul! =)))
Postat 22 Martie 2010, 10:57 de sefa de cabinet :)))
tema este Fu{m}eriu
Vineri am citit legea invatamantului si inafara de cateva chestii, aparent (!) faine (ramasite din lega lui Miclea), Fumeriu pare ca doreste distrugerea invatamantului romanesc :( Ce apare in proiectul de lege? -Politizarea invatamantului. -Cresterea finantarii pt regiunea Bucuresti (implicit reducerea finantarii pt. Transilvania - vezi de ce este si Marga suparat) Multe paragrafe nu zic nimic si sunt completate cu textul ca guvernul va emite o ordonanta, etc. Cu alte cuvinte, legea invatamantului va fi completat cu OUG, HG, care nu se supun dezbaterii publice... Ce Smecherie!!!
Postat 22 Martie 2010, 09:28 de Birdy
replica la @abramburioca sefa de cabinet a senatorului PSD-e Ioan Mang
@Abramburico cum stii tu sa batjocoresti un @Roman Simplu,sa-ti fie rusine@ Abramburico.@Abramburico sefa de cabinet a senatorului PSD-e Ioan Mang ,nu o sa-ti cad in capcana intinsa (adresa de email) :))@Abramburico sa ai grija sa nu-ti vopsesca usa la cabinet in culorile portocaliu sau galben,sau poate rosu talibanii rebeli fanatici din PSD-e Bihor,un sfat prietenesc:)) Talibani rebeli fanatici din PSD-e Bihor sunt impotriva conduceri PSD-e Bihor si a presedintelui interimar senatorul PSD-e Ioan Mang.La timpuri noi ,oameni tineri noi nu asa ca si cei batrini corupti care au mai fost la conducerea PSD-e Bihor.Alegeri libere si corecte in PSD-e Bihor fiecare membru simplu de partid sa voteze conducerea si presedintele filialei PSD-e Bihor ,nu liderii zonali sau delegatii.Indiferent daca o schimbati statutul PSD-e ca sa nescoateti din partid pe talibanii rebeli fanatici din PSD-e Bihor ,vom continua sa luptam pentru adevar si dreptate ,pentru o democratie sociala adevarata in acest partid .PartidulSocial Democrat nu este un partid de sefi si de patroni,ci este un partid demilitanti care lupta pentru cei multi si saraci ``citat de Ion Iliescu .Aceasta este opinia lui Romanul Simplu.
Postat 20 Martie 2010, 06:26 de Romanul Simplu
Legea
Este imposibil sa transferi grupa mare pregatitoare la scoala pentru ca salile de clasa din Romania in care invata 25 de elevi nu permit transformarea acestora in sali in care copiii sa doarma, sa manance sau sa se joace. Mobilierul scolar este total diferit de cel prescolar. Un copil de 6-7 ani obligatoriu doarme intr-o gradinita cu program prelungit. In scoala unde face acest lucru? Deci, Domnule MANG, ministrul nostru este habarnist ! Nu stie cu ce lingura se mananca invatamantul prescolar si nici cel primar. Noi dascalii am primit de la ISJ Bihor o instiintare prin care putem face propuneri legate de noua lege, cu ce suntem de acord si cu ce nu suntem, propuneri pe care Inspectoratul le va trimite la Minister. Speram sa tina cont cineva de ele si sa-l opreasca pe acest asa zis ministru din experimentele idioate pe care le face atat pe elevi cat si pe dascali. Oare SINDICATELE din invatamant nu se autosesizeaza ???????
Postat 19 Martie 2010, 19:57 de Invatatoare
sliedermihai@yahoo.com
Domnule ...specie rara, se pare ca faci parte din agramatii lui Basescu; ”saptamanal”se scrie cu â din a, iar virgula nu se pune cand tragi aer in piept ”desteptule”!
Postat 19 Martie 2010, 16:39 de Abramburica
Replica la articolul senatorului PSD-e Ioan Mang
Domnule senator PSD-e Ioan Mang daca noua lege a invatamintului era scrisa si dictata de Ecaterina Andronescu alias Abramburica ,nu-i asa ca nu o criticati?:))va este frica ca o sa pierdeti postul de cadru didactic universitar daca faceti aceste afirmatii ,nu-i asa ?:))))).Redactia saptaminalului ,,Bihoreanul ``nu mai sterge comentariile lui Romanul Simplu indeplinind un ordin politic. Aceasta este opinia lui Romanul Simplu
Postat 19 Martie 2010, 14:14 de Romanul Simplu

FOTO BIHOREANUL

• Pompierii bihoreni 'salvează' dragostea de carte: Au donat cărţi elevilor din trei şcoli rurale (FOTO)