URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Octombrie 2013, 09:56

Reguli noi în reclama stradală: apar zone de publicitate restrânsă!

Întrucât a apărut o nouă lege privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, Legea 185/2013, Primăria orădeană modifică şi regulamentul local de publicitate. Directoarea adjunctă a Instituţiei Arhitectului-Şef din cadrul Primăriei, Adriana Lipoveanu, a prezentat, miercuri, într-o conferinţă de presă, principalele modificări pe care le aduce regulamentul racordat la lege.

Astfel, oraşul va fi împărţit în trei zone de publicitate: zona ultracentrală, zona de publicitate restrânsă, adică centrul istoric şi zonele de protecţie ale monumentelor din afara centrului istoric, şi zona de publicitate lărgită, adică restul oraşului.

În întreg oraşul va fi interzisă amplasarea de reclame pe suprafeţe vitrate, adică pe ferestre, vitrine ori uşi, iar suporturile panourilor publicitare vor trebui îngropate, astfel încât să nu mai fie fundaţii vizibile. Totodată, agenţiile de publicitate vor fi obligate să afişeze reclame pe panourile pe care le au închiriate, iar dacă nu au niciun contract încheiat pentru ele vor afişa materiale privind propria activitate ori privind campanii educaţionale, umanitare, sociale ori culturale de interes public.

De asemenea, regulamentul stabileşte şi că mesh-urile şi mesh-urile digitale, adică reclamele din material sintetic perforat, cum este plasa fină, care se amplasează pe blocuri, pot fi agăţate pe clădiri din zona de publicitate restrânsă doar dacă respectivul imobil este în proces de consolidare şi restaurare şi numai cu condiţia ca pe mesh să fie reprodusă imaginea construcţiei după consolidare, iar doar pe 20% poate fi şi reclama constructorului. "Adică aşa cum în Oradea s-a întâmplat deja, în cazul sinagogii ortdoxe (de pe Mihai Viteazul n.r.)", a precizat Adriana Lipoveanu. Astfel, reclamele de pe blocurile din centrul istoric, cum este cazul blocului de lângă podul Dacia, trebuie să dispară.

Conform aceluiaşi regulament, în centrul istoric firmele trebuie amplasate perpendicular pe faţadă, dar fără să depăşească suprafaţa de 0,3 mp, sau în planul faţadei, cu litere amplasate independent şi care să nu contrasteze cu elemente stilistice din arhitectura imobilului.

În Oradea nu vor putea fi puse reclame pe materiale flexibile, adică prelate ori ţesături, dar nici bannere. După cum a confirmat Lipoveanu, asta înseamnă că de anul viitor nici Primăria nu va mai putea pune un banner pe clădire pentru a promova Toamna Orădeană, aşa cum s-a întâmplat şi anul acesta.

Legea publicităţii stabileşte sancţiuni uriaşe pentru cei care încalcă regulile. Singura amendă mai mică, de 500 lei, este prevăzută pentru amplasarea afişelor de mică publicitate în alte locuri decât cele amenajate, în timp ce toate celelalte sancţiuni se vor plăti cu sume între 30.000 şi 50.000 de lei. "Considerăm că este o amendă enormă impusă de lege, dar nu putem comenta", a precizat Lipoveanu.

Dezbaterea publică pe marginea regulamentului e programată pe 5 noiembrie, de la ora 15, în sala mare a Primăriei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON