URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
05 August 2014, 17:30

Orădeni, pedalaţi! În Parcul 1 Decembrie se deschide un centru de închiriat biciclete

0 clipuri
0 audio
0 fisiere
Ca să facă din bicicletă un mijloc de transport alternativ prezent în viaţa orădenilor, Asociaţia Green Revolution va deschide în Parcul 1 Decembrie un centru de închiriat biciclete. Acesta va fi al 12-lea centru I'Velo din ţară.

Primăria Oradea a pus la dispoziţia ONG-ului un teren de 100 mp, unde vor fi amplasate bicicletele. Asociaţia Green Revolution asigură flota de 50 de biciclete, care vor putea fi folosite gratuit de cei cu vârsta de până la 16 ani şi de către pensionari. Pentru ceilalţi doritori, tariful este de 4 lei/oră, respectiv 15 lei/24 ore. Cel mai probabil, centrul se va deschide după 15 august.

Proiectul I'Velo a fost lansat în 2010 de Green Revolution şi Raiffeisen Bank, iar în prezent, astfel de centre se găsesc în Bucureşti, Buftea, Braşov, Constanţa, Iaşi, Sibiu şi Timişoara, având în total aproximativ o mie de biciclete.

În Oradea, centrul se deschide în parteneriat cu Primăria şi cu OTL.

Iniţiative similare în Oradea au mai avut şi alte ONG-uri, în anii trecuţi. Totuşi, niciunul dintre centrele care au fost înfiinţate n-a rămas prea mult pe piaţă, din lipsă de doritori.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
hm
@doggy_c. E mai simplu sa iei din ocska o bicicleta cu vreo 70 de lei...(adica cat un abonamentl otl) si circuli apoi toata vara free.
Postat 06 August 2014, 10:22 de mine
.
Nici restul nu au avut succes nici acesta nu va avea. Un proiect din acesta poate avea succes doar daca ar veni primaria/otl cu o investitie serioasa si non-profit. Acest gen de afaceri pot fi ajutatoare pentru trafic si populatie in nici un caz rentabile. In primul rand e nevoie de trasee de biciclete care sa fie pentru biciclete nu pentru pietoni sau locuri de parcare pentru vehicule cum e cea de pe sucevei, e nevoie de o infrastructura care sa lege pistele de biciclete nu de portiuni, e nevoie de piste care sa lege zonele de interes, zone mai multe in oras de unde sa poti ridica/lasa bicicleta, o flota consistenta de vreo 1000 de unitati si nu in ultimul rand gratuitate pentru oricine doreste sau macar o ora la liber pentru a putea avea efect fenumenul pedalarii. In cazul de fata 4 lei e aproape cat un bilet de transport in comun(5lei) si mergi la destinatie fara griji. La acest proiect vad doar ca pot inchiria din parc cu 4lei/ora merg la o plimbare prin oras dar dupa juma de ora trebuie sa ma intorc din drum daca nu vreau sa platesc dublu chiar daca as fi aproape de casa trebuie sa ma intorc inapoi pt a inapoia bicla si apoi sa iau busul pana acasa. Nu va avea succes...
Postat 05 August 2014, 21:01 de doggy_c
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON