URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
16 Aprilie 2014, 17:25

Intrare peste "ape": A început construcţia podului peste şanţul Cetăţii! (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Construcţia podului de la intrarea principală în Cetate a început cu turnarea fundaţiei pentru viitoarele picioare şi capete de pod. Cu o lungime de 56,6 metri, noua cale de acces pietonal va lega Piaţa Emanuil Gojdu de intrarea în Cetate prin spatele catedralei episcopale "Învierea Domnului".

Lucrările, în valoare de 326.000 lei, sunt executate de asocierea firmele Constructorul Sălard şi Drumuri Orăşeneşti.

Pentru a se încadra estetic în spaţiul din vecinătatea fortificaţiei, construcţia, ridicată pe 5 pile în şanţul Cetăţii şi câte o culee pe fiecare mal, va avea structura de susţinere cămăşuită în cărămidă şi suprafaţa de călcare îmbrăcată în lemn. Grinzile metalice şi elementele de lemn vor fi tratate cu soluţii chimice speciale pentru evitarea degradărilor cauzate de intermperii.

"Prin construcţia podului, se va restaura vechea stare de fapt. Iniţial, având în vedere faptul că fortificaţia era înconjurată de un şanţ cu apă, accesul era asigurat de un pod care făcea legătura cu intrarea principală în Cetate", a declarat BIHOREANULUI managerul de proiect, Dumitru Sim.

pod_Cetate_BIHOREANUL (1).jpgPotrivit lui Sim, turnarea fundaţiilor a început deja de o lună, dar lucrările vor fi terminate abia în toamnă. "Podul (foto) va trebui finalizat cel târziu în luna noiembrie, acesta urmând să fie dat în folosinţă simultan cu parcarea care va deservi Cetatea", a declarat managerul de proiect. În zona podului vor fi amenajate 76 locuri de parcare.

În pregătirea lucrărilor, constructorii catedralei episcopale din Piaţa Emanuil Gojdu au demarat la cererea municipalităţii dezafectarea organizării de şantier de pe zidul de peste drum de intrarea în fortificaţie.

Ultimul pod de acces în Cetate, construit integral din lemn după asediul austriac din 1691 - 1692, a fost dezafectat undeva la mijlocul secolului XIX. Construcţia a fost înlocuită cu un rambleu de pământ care făcea legătura între Poarta de Vest şi piaţa existentă în zona actualei catedrale ortodoxe.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
"Aha, facem parcari" (I.B.)
Aha, facem noi parcari, spune un onorabil cetatean al orasului Oradea, citind ultimele paragrafe din articol. I.B. (caci despre ele este vorba) isi freaca, deja, multumit palmele. La liniat se pricepe extrem-extrem de bine. Doar a facut din Oradea cea mai mare parcare CU PLATA din tara. Ba nu, din sud-estul Europei, sau chiar din toata Europa plus Eur-Asia. Punem pariu ca, in afara Cetatii, nu va fi uitat nici un coltisor in care o masina sa poata opri fara sa plateasca? Poate vor gasi de munca alti "hingheri" de masini fara talon de parcare. Si iata cum scade somajul in URIASA PARCARE CU PLATA numita Oradea.
Postat 18 Aprilie 2014, 18:30 de Miruna
Jos constructiile din jur!
Dle Primar, cu spiritul launtric si de carte care va caracterizeaza, trebuie sa puneti in planul urbanistic general daramarea blocurilor si a catedralei, ca sa se vada istoria orasului cu fata catre dvs! Nu str. Avram Iancu e importanta sa se demoleze pe o parte, ci catedrala si blocurile comunistilor cu stare care o marginesc, ca sa ne bucuram de Cetatea noastra!
Postat 17 Aprilie 2014, 19:33 de Love
Constructorul Sălard a fost penalizat !?!
Pentru lucrările constatate de minicipalitate, până acum, ca fiind sub standardele tehnice prevăzute în caietele de sarcini !?! La toate lucrările publice efectuate !?! Bravo primărie !?! Ca să nu mai vorbim de inteligenţa celor care au proiectat podul şi care au uitat să cuprindă în proiect mecanismul de ridicare în caz de "nevoie" !?! Asta pentru respectarea standardului istoric !?!
Postat 17 Aprilie 2014, 19:27 de Carp III
flux neflux
"Noroc" cu catedrala vietii plantata ca sa ascunda Cetatea. Dragi oradeni, pregatiti-va sa dati indrumari turistilor nedumeriti cu harta in mana :)
Postat 17 Aprilie 2014, 14:15 de fain
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON