URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 Mai 2017, 15:52

Ecologiştii, împotriva noii linii de tramvai pe malul Peţei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Preşedintele Centrului Regional de Supraveghere Ecologică Munţii Apuseni, jurnalistul Florin Budea, a iniţiat o petiţie online împotriva proiectului de construcţie a unei linii de tramvai pe malul Peţei, care urmează să lege cartierele Cantemir şi Calea Aradului.

Potrivit iniţiatorului, care susţine că acţionează în numele locuitorilor de pe strada Făgăraşului, proiectul Primăriei şi al OTL trebuie oprit pentru că "va avea consecinţe neplăcute asupra vieţii de zi cu zi a celor care locuiesc aici". "Lucrările de construcţie şi mai ales circulaţia tramvaielor vor genera mult zgomot în această zonă, cunoscută şi apreciată până acum ca fiind una din cele mai liniştite ale oraşului", arată Budea.

Ecologistul mai spune că această investiţie "va avea efecte dramatice asupra spaţiului verde care se întinde de-a lungul pârâului Peţa, spaţiu pe care, în urmă cu câţiva ani, administraţia municipală promitea să îl transforme într-un "culoar verde" al oraşului nostru", şi va duce la dispariţia "firavei vieţi sălbatice apărute în vecinătatea locuinţelor noastre", malurile Peţei găzduind de câţiva ani rate sălbatice, stârci şi mierle.

Preşedintele CRSE susţine că o soluţie mai bună ar fi ca noua linie de tramvai să urmeze traseul şoselei de centură. "Această variantă va deservi mai bine întreaga zonă, oferind şi locuitorilor din Cartierul Grigorescu o legătură bine-venită cu urbea", explică el.

"Credem că primarul Ilie Bolojan este dator să îşi tină promisiunea pe care ne-a făcut-o şi să păstreze nealterată această oază de linişte şi frumuseţe care este pârâul Peţa!", încheie Budea motivaţia petiţiei.

Până luni la ora prânzului, petiţia iniţiată pe 4 mai a adunat 48 de semnături, majoritatea locuitori ai străzii Făgăraşului ori ecologişti ai oraşului.

În prezent, Primăria şi OTL aşteaptă aprobarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice pentru a putea lansa licitaţia pentru construirea noii linii de tramvai.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
....mda
.. nu se face mestere, ca nu tine terenul, e prea firav. Asta daca rezistenta terenului va fi studiata de meseriasi. Da rai sunteti, voi ecologisti. Da unde erati când sau taiat toti nucii de pe E 60, din oradea pana la borod. Sau e prea departesi nu bateti pana acolo. Ca de paduri nii frica sa intrebam. BATA-VA FOCAREA VOASTRA
Postat 11 Mai 2017, 02:20 de FLORIN64
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON