URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Septembrie 2014, 15:00

Concurs: Tramvaiele şi autobuzele, cele mai lente mijloace de transport în Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere
În cadrul evenimentelor dedicate Săptămânii Mobilităţii Europene, OTL a organizat o nouă întrecere între mai multe mijloace de transport în Oradea pentru a vedea care este cel mai rapid. Drept urmare, la ora 12.30, în paralel, din Autogara Nufărul şi de la Podul CFR din Rogerius au pornit echipe care au folosit tramvaiul, autobuzul, maşina şi bicicleta. Destinaţia stabilită a fost Primăria Oradea.

Din Nufărul, prima care a ajuns a fost echipa care a folosit autoturismul, parcurgând traseul în circa 10 minute. În schimb, din Rogerius, cel mai rapid mijloc de transport s-a dovedit a fi bicicleta, cei care au pedalat ajungând tot în circa 10 minute. "De la Podul CFR până la Primărie avem piste de biciclete. Biciclistul de la Nufărul nu are pistă dedicată, ca atare a ajuns după maşina din Nufărul", a spus directorul OTL, Csuzi Istvan, prezent la punctul de sosire.

Din Rogerius, al doilea cel mai rapid mijloc de transport a fost, după cum era de aşteptat, automobilul. În schimb, atât din punctul din Rogerius cât şi de la cel din Nufărul, ultimele au ajuns echipele care au folosit autobuzele şi tramvaiele, acestea parcurgând circa 20 de minute până în centru. "Ne aşteptam să fie aşa, deoarece, în Oradea, transportul public nu este prioritizat în trafic. Sunt acele gâtuiri în oraş, pe Magheru, pe Republicii, blvd. Decebal, pe strada Primăriei şi chiar Independenţei. Dacă am avea cale liberă tramvaiele ar putea circula la secundă şi v-aţi putea regla ceasurile după acestea", a susţinut Csuzi.

Directorul OTL a menţionat că o primă măsură ar trebui să fie delimitarea liniilor de tramvai de benzile de circulaţie a automobilelor pe Magheru şi Republicii. "Pentru aceasta, însă, ar trebui realizat acel drum expres care va trece prin Ecaterina Teodoroiu", a menţionat acesta.

Pe de altă parte, reprezentanţii OTL anunţă că, pe site-ul instituţiei, a fost postat un chestionar referitor la serviciile operatorului de transport public din Oradea, care poate fi completat timp de două luni.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
OTL - scump si prost
Daaa, teorii a la Csuzi.... Din Nufarul tramvaiul e separat de trafic pana in centru. Si tot a iesit ultimul. Bla bla bla. La introducerea cartelelor electronice individul zicea ca acestea sunt motivate de optimizarea traficului de calatori, ca asa vor vedea unde sunt mai multi si vor adapta numarul vehiculelor in raport cu asta. S-a facut asa ceva? Nuuuu. Linia 14 e tot asa de aglomerata ca inainte. Si ar fi asa de simplu sa rezolve problema asta! Prin introducerea unei linii Cimitir Nufarul, pe drumul cel nou de langa cimitir, s-ar reduce enorm numarul de calatori de pe 14, studentii din Nufarul nemaifiind nevoiti sa ocoleasca prin centru si sa schimbe tramvai autobuz. Dar pt Csuzi asta e prea complicat.
Postat 17 Septembrie 2014, 16:59 de mine
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6567 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON