URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
18 Iulie 2016, 17:47

Vizită surpriză a ministrului Transporturilor pe DN 76: "Nu sunt probleme cu plăţile, aşa că nu aveţi niciun motiv să nu finalizaţi acest proiect la timp"

Vizită surpriză a ministrului Transporturilor pe DN 76: 'Nu sunt probleme cu plăţile, aşa că nu aveţi niciun motiv să nu finalizaţi acest proiect la timp' foto: Ministerul Transporturilor
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La nicio lună după vizita fostului ministru al transporturilor Dan Costescu pe DN 76, succesorul acestuia, Sorin Buşe, a făcut, luni, o vizită de lucru surpriză pe DN 76, Deva-Oradea, împreună cu şeful Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Cătălin Homor, şi alţi reprezentanţi ai companiei.

Anunţul a fost făcut printr-un comunicat al Ministerului Transporturilor, care nu precizează, însă, clar, unde anume a fost făcută vizita în cauză.

"Lucrările pe DN 76 au fost deblocate luna trecută, astfel încât, în prezent, se află în curs de execuţie Loturile 1, 2, 4 şi 5. Lotul 1 Şoimuş – Brad, km 0+000 – km 30+436, are o lungime de 29 km şi este realizat în proporţie de 70%. Lotul 2 Brad – Ioneşti, km 35+432 – km 55+425, cu o lungime de aproximativ 20 km are un stadiu de execuţie de 98%. Cei 33 de km ai Lotului 4 Vârfurile – Ştei, km 69+350 – km 102+660, sunt executaţi în proporţie de 47%", se arată într-un comunicat postat pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Potrivit documentului, la Lotul 5 Ştei – Beiuş, km 102+660 – km 133+660, se realizează lucrări pe o lungime de 28 km, în prezent stadiul de execuţie fiind de 51%. De altfel, ministrul a atras atenţia constructorilor că ritmul nu este cel dorit.

"Faceţi ceea ce trebuie făcut. Nu sunt probleme cu plăţile, aşa că nu aveţi niciun motiv să nu finalizaţi acest proiect la timp. Nu vreau nicio zi de întârziere peste termenul din luna noiembrie. Repet, ne alegem partenerii care demonstrează seriozitate. Vreau angajament clar. Vreau fapte. Lucrăm în echipă", a transmis ministrul, citat în comunicat.

În ceea ce priveşte Lotul 3 Ioneşti – Vârfurile, km 55+425 – km 69+350, şi Lotul 6 Beiuş – Oradea, km 133+660 - km 184+390, contractele de execuţie au fost reziliate în anul 2015. Proiectul tehnic pentru Lotul 3 este în curs de actualizare, iar elaborarea Documentaţiei de atribuire şi lansarea Procedurii de licitaţie vor avea loc până la finalul acestui an. Pentru Lotul 6, DRDP Cluj prin Serviciul de Proiectare a început demersurile pentru elaborarea documentaţiilor tehnice necesare demarării procedurii de achiziţie publică, mai arată comunicatul MT.

"Mă bucur că lucrările au intrat pe făgaşul normal. Nu vom diminua eforturile pentru realizarea acestui drum în întregime. Am remarcat astăzi implicarea activă a constuctorilor, ceea ce poate aduce finalizarea acestui proiect în termen. Voi monitoriza constant situaţia acestor lucrări constant pentru a fi sigur că ritmul de lucru actual va fi păstrat până la capăt." a subliniat ministrul Sorin Buşe.

Comunicatul mai aminteşte şi că reabilitarea DN 76 a început încă din 2009. Contractul a fost împărţit pe mai multe loturi iar lucrările se desfăşoară cu mari întârzieri.

Cea mai recentă vizită a minisrului transporturilor pe DN 76 s-a înregistrat luna trecută, pe 29 iunie, când ministrul demisionar Dan Costescu şi şeful CNADNR Cătălin Homor au fost huduiţi de localnicii revoltaţi de starea drumului. Cei doi au asigurat atunci că CNADNR va detaşa pe şantier delegaţi care să urmărească permanent lucrările, aşa încât utilajele să nu "dispară" imediat cu plecarea oficialilor.

La o zi după vizita celor doi oficialiBIHOREANUL a verificat dacă "minunea" a durat mai mult decât prezenţa ministrului şi a şefului CNADNR. "În urma verificărilor, vă putem informa că pe ambele sectoare în discuţie (n.r. – Beiuş-Ştei, de care răspunde AZVI, şi respectiv Ştei-Vârfurile, unde contractor este Construct Mod) se lucrează şi astăzi", declara şeful Secţiei Drumuri Naţionale Bihor, Octavian Balog.

Citiţi pe această temă articolul: Primul ministru al Transporturilor pe şantierul vechi de peste 10 ani al DN 76: În toamnă vrem să repunem drumul în trafic normal (FOTO / VIDEO)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON