URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
14 Noiembrie 2017, 11:40

România pe invers: Sindicaliştii din CFR au modernizat pe banii lor un vagon, ca să arate că #SePoate, dar firma de stat a adus trenul la Oradea cu întârziere de o oră! (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Încă dovadă că în România totul e cu fundu-n sus: sindicaliştii din CFR au făcut un lucru pe care trebuia să-l facă societatea de stat, ai cărei şefi au lefuri grase, iar apoi firma n-a fost în stare să le respecte eforturile.

Festivitate cu întârziere

Marţi dimineaţă, la ora 7.50, în Gara Oradea era programată, conform Mersului Trenurilor, sosirea trenului Inter-Regio 1741 Bucureşti – Satu Mare, care trebuia să aducă, la capătul garniturii, şi un vagon mai special. Este vorba despre un vagon de clasa a II-a, aflat în dotarea CFR Călători de acum trei decenii, şi pe care sindicaliştii l-au modernizat, pe banii lor, strânşi din cotizaţii, pentru a dovedi că modernizarea feroviară este posibilă şi necesară, şi pentru a pune în acest fel presiune pe decidenţii politici aşa încât Guvernul să aloce fondurile necesare acestor investiţii.

Deşi la Oradea era programată o conferinţă de presă în care să fie prezentat atât vagonul, cât şi condiţiile în care a fost modernizat, precum şi scopul, trenul a ajuns cu o întârziere de o oră. Concluzia? În timp ce sindicatul a făcut treaba administraţiei, aceasta n-a fost în stare să asigure respectarea Mersului Trenurilor nici măcar la o ocazie specială, chiar dacă din Capitală până la Oradea nu s-a produs niciun eveniment meteo sau vreun accident care să fi justificat întârzierea.

Lună şi bec

În loc să ajungă la ora stabilită prin grafic, trenul Inter Regio de la Bucureşti a ajuns la Oradea la ora 8.50. În timpul staţionării, jurnaliştii orădeni au putut vedea vagonul modernizat de sindicalişti pentru aducerea la standarde europene.

Trecând prin mâinile muncitorilor de la Atelierele Griviţa, elementele rulante au fost reabilitate, vagonul a fost curăţat şi vopsit în exterior, unde a fost marcat şi cu hashtag-ul #SePoate, ca mesaj că înnoirea parcului feroviar este posibilă, cu condiţia – însă – să existe o preocupare în acest sens.

În interior, vagonul a fost complet restaurat, având în prezent 84 de locuri, pe fotolii individuale, cu tapiserie nouă şi tetiere cu huse care se pot spăla după fiecare cursă. Călătorii au spaţiu mai mult pentru picioare şi un raft pentru depozitarea bagajelor voluminoase. Vagonul are acum instalaţie de aer condiţionat, dispozitiv pentru asigurarea semnalului de internet Wi Fi, monitoare pentru afişaj, sistem de sonorizare, toaletele nu mai au nicio legătură cu latrinele infecte cu care sunt obişnuiţi clienţii CFR, iar în loc de conductor vagonul este deservit de stewarzi.

Presiune pe politicieni

Marius Munteanu, preşedinte executiv al sindicatului feroviarilor din Cluj, parte a Federaţiei Mişcare-Comercial, a explicat ulterior motivele care i-au determinat pe sindicalişti să strângă banii necesari pentru modernizarea vagonului, suma totală fiind echivalentul a doar 5.000 de euro.

„În luna septembrie am început acest demers, cu hashtagul #SePoate, prin care am vrut să atragem atenţia publicului că se poate circula pe calea ferată şi în condiţii civilizate. Campania #Se Poate presupune şi strângerea de semnături pentru a atenţiona factorii politici asupra necesităţilor de investiţii astfel încât să se asigure condiţii civilizate. Ne-am propus să adunăm 2 milioane de semnături, până acum am depăşit 600.000, pe care să le depunem la factorii de decizie politică”, a declarat liderul sindical clujean.

Acesta a explicat că ideea a aparţinut sindicatului, iar reprezentanţii administraţiei „ne-au dat tot sprijinul”.

Întrebat dacă i se pare corect ca sindicaliştii să fie cei care îndeplinesc obligaţii ale conducerii societăţii, Munteanu a răspuns, diplomat, că „Din păcate se întâmplă. Sigur că este atributul administraţiei, dar am încercat să sensibilizăm opinia publică să pună presiune asupra factorului politic, pentru că altfel CFR se va duce încet-încet spre dezastru”.

Culmea, cu viteză mult mai mare decât cea a trenurilor...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON