URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
24 Iulie 2015, 22:11

Podul din Dragoş Vodă: Specialiştii măsoară rezistenţa construcţiei sub sarcina a două camioane de 31,5 de tone (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Podul Mareşal Constantin Prezan din zona Dragoş Vodă a fost închis circulaţiei vineri seară. Traficul rutier va rămâne restricţionat până sâmbătă dimineaţă. Angajaţii societăţii Construcţii Bihor fac probele de rezistenţă ale construcţiei în pregătirea recepţiei lucrărilor de către municipalitate.

"Două camioane de câte 31,5 tone vor fi oprite în paralel pe pod, vreme de cinci minute, în şapte staţii stabilite de către proiectant. Pentru mai multă precizie măsurătorile vor fi reluate de trei ori în fiecare punct. În urma datelor colectate, în zilele următoare proiectantul va stabili modul în care reacţionează podul sub sarcină", a declarat Ioan Băinţan, directorul Construcţii Bihor.

Potrivit directorului, rezultatele măsurătorilor vor fi cunoscute cel mai curând în cursul zilei de luni. "Vrem să vedem cum se comportă podul sub trafic. Nu se pune problema să nu reziste, pentru că, deşi camioanele nu vor avea acces, construcţia a fost supradimensionată de la bun început", a adăugat directorul.

Măsurătorile, demarate vineri seară după ora 19, au fost îngreunate de faptul că după plecarea agenţilor de poliţie care blocau accesul trecătorilor pe pod, orădenii veniţi la baie în zona Silvaş au început să ignore semnele puse de constructori şi să traverseze de pe un mal pe altul al Crişului Repede cu biciclete şi cărucioare printre senzorii montaţi cu riscul de a vicia măsurătorile.

"Dacă un singur senzor este lovit trebuie să luăm totul de la capăt", a spus cu năduf unul dintre topografi.

La ora 22, specialiştii aşteptau încă sosirea oamenilor legii care să restricţioneze accesul pe pod sau măcar lăsarea nopţii pentru ca numărul celor care doresc să traverese, fie şi pe jos, să se reducă.

Construcţii Bihor a început construcţia podului în vara anului 2011 în baza unui contract încheiat cu firma Macio SRL. Municipalitatea a preluat lucrările anul trecut după ce Macio le-a abandonat din lipsă de fonduri. În urma unei expertize, finalizarea lucrărilor în valoare de 5,2 milioane lei a fost atribuită tot firmei Construcţii Bihor, care acum testează construcţia înaintea recepţiei.

Podul Mareşal Constantin Prezan are două benzi de circulaţie cu o lungime de 81,4 metri liniari şi lăţime de 12,6 metri liniari, cu trotuare late de 1,5 metri pe ambele părţi. Partea carosabilă se extinde pe o lăţime de 7,80 metri.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
anti tot
si trepidatiile la blocuri nu le masoara cat bani dau iara ?
Postat 24 Iulie 2015, 22:30 de pop2
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON