URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
30 Aprilie 2014, 15:38

Parcarea supraterană din spatele Tribunalului va fi deschisă din 15 mai (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere
Parcarea supraetajată din spatele Tribunalului, prima de acest fel din Oradea, a fost recepţionată, miercuri, de primarul Ilie Bolojan, viceprimarul Ovidiu Mureşan, şi directorul ADP Oradea (societate prin intermediul căreia s-a realizat lucrarea), Liviu Andrica, la opt luni de la primul termen de finalizare primit de firma Construcţii Bihor, reprezentată la eveniment şi de patronul Gavrilă Ghilea. 

Un parking - 450 de locuri

Construcţia, realizată după un proiect al arhitectului Ernest Pafka, are în total 457 de locuri, dintre care şapte chiar lângă intrare, la demisol, pentru persoanele cu handicap, dar şi 1.009 mp de spaţii comerciale, care urmează să fie licitate. Un loc de parcare are o lăţime de 2,5 metri şi o lungime de 4 m.

Pe două treimi din suprafaţă, parcarea are subsol, parter, trei etaje şi terasă (6 niveluri de parcare), iar pe o treime - parter, două etaje şi terasă (5 niveluri de parcare). "Am încercat să o facem cât mai uşor de parcurs de şoferi, toată clădirea fiind denivelată şi niciodată nu trebuie urcat un nivel întreg. Decalajul dintre niveluri este de 1,40 m şi rampa este foarte uşor de urcat pentru şoferi şi şoferiţe", a declarat arhitectul Ernest Pafka, precizând că firma a respectat proiectul autorizat. "Cred că orădenii ar trebui să se bucure de două lucruri: că au scăpat de Spitalul de Boli Infecţioase, prost amplasat în această zonă, şi că în sfârşit avem o zonă de parcaj în zona cea mai dificilă de a găsi un loc de parcare", a adăugat acesta.

În noua parcare, şoferii vor putea intra şi ieşi atât dinspre strada Tribunalului cât şi dinspre Gheorghe Dima, după ce îşi vor valida biletele. "La intrare şoferul va ridica un tichet, îşi va lăsa maşina, iar la ieşire - după ce va plăti suma corespunzătoare orelor de parcare - îşi va valida din nou tichetul la aparatul cu senzori, iar bariera se va ridica", a explicat Ştefan Roşca, inginer-şef la Construcţii Bihor.

Avantaje pentru riverani

Parking-ul supraetajat este iluminat pe bază de senzori de mişare, supravegheat cu circa 50 de camere, iar fiecare are două lifturi şi cu scări. Potrivit proiectului, pe "rastelele" exterioare ale clădirii vor creşte plante precum iederă. "În câţiva ani clădirea va fi verde", a spus Ernest Pafka.

Investiţia a fost preluată de la ADP Oradea de către Administraţia Imobiliară Oradea şi va fi deschisă pe 15 mai. "Până pe 1 august orădenii vor putea parca aici gratuit", a spus viceprimarul Ovidiu Mureşan. Până la jumătatea lunii mai, firma Construcţii Bihor va mai finaliza şi un spaţiu verde dinspre strada Tribunalului, iar reprezentanţii municipalităţii vor face diverse teste în parcare.

Pentru a-i motiva pe şoferi să o folosească, AIO va folosi tarife mai scăzute. "Pentru un abonament lunar valoarea propusă este de 130 de lei, acesta costând 210 lei în parcarea din centrul Clujului. Pentru parcarea temporară, am propus 1,5 lei pe oră, în condiţiile în care pe carosabil tariful este de 2 lei. Al treilea tarif va fi pentru cei care au proprietăţi în această zonă, pe străzile mărginite de parcare. Nu vă pot spune care va fi preţul, dar va fi în orice caz mai mic decât abonamentul lunar", a declarat primarul Ilie Bolojan.

Edilul a mai precizat că în zona parkingului, treptat, se vor reduce spaţiile de parcare de pe carosabil. "Ideea principală este ca în această zonă să existe, la 10 locuri de parcare, la orice oră din zi, 1-2 libere. În felul acesta se va fluidiza circulaţia şi vom extinde treptat, treptat spaţiile pietonale. Din toamnă începem lucrările la canalizaţia tehnică şi apoi vom mări trotuarele", a mai precizat Bolojan, adăugând că spaţiile de pe străzile Gheorghe Dima, Schubert şi Snagovului urmează să fie desfiinţate, iar cele din zona Parcului Traian marcate cu culoarea galbenă.

Două amânări

Oradea este cel de-al patrulea oraş din ţară care are un parking suprateran după Bucureşti, Cluj şi Ploieşti. "Noi sperăm că această parcare va fi un succes şi două treimi din ea să fie pline în permanenţă", a spus Ilie Bolojan. Potrivit edilului, în următoarele două luni, municipalitatea va amplasa atât dinspre Parcul Traian cât şi pe accesul dintre Crişul (strada Dunării) indicatoare electronice care vor arăta câte locuri sunt libere în noul parking.

Valoarea totală a investiţiei s-a ridicat la 4.076.957 euro, fără TVA, lucrarea fiind contractată cu credit furnizor. Asta înseamnă că firma Construcţii Bihor şi ProArh au suportat cheltuielile de realizare, acestea urmând să fie decontate eşalonat, în rate egale, de ADP Oradea timp de 60 de luni, prin bilete de ordin.

Lucrările demarate în august 2012 trebuiau finalizate în aceeaşi lună a anului 2013, însă constructorul a cerut şi obţinut în două rânduri amânarea acestui termen, astfel încât parkingul a fost terminat până pe 30 aprilie 2014.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
4.076.957 euro, fără TVA !?!
Investiţie de 11.151,44 euro (cu TVA cu tot) pentru un loc de parcare care constă, identic ca parcările de la Arlington (WhDC), în structuri pe cadre cu planşee la fiecare nivel de 2,8 m, fără pereţi laterali şi fără alte dotări, cu excepţia celor aferente spaţiilor comerciale !?! Asta înseamnă, la nivelul strict al locurilor de parcare, că un loc de parcare s-a realizat cu 1.115 euro fiecare, ceea ce nu face nici dacă era pe post de vile cu piscine la purtător !?! Singurul lucru corect este potenţialul foarte mare de decongestionare din zona centrală, suma prea mare plătită pentru acest obiectiv urmând a fi astfel ignorată, în timp, atât de Curtea de Conturi cât şi de procurorii DNA !?!
Postat 04 Mai 2014, 19:36 de Carp III
Avocati si jurisi profesionisti care nu stiu citi un contract
Cum ati facut receptia fara fatada imbracata in lemn asa cum voia neaparat, ca un criteriu de departajare PAFKA & co. Valoarea era cam de 80 euro/ mp numai materialul. aNDRICA sper ca nu ai dat ceva dispozitie de santier si inlocuiesti fatada din lemn cu altceva ca te paste si pe tine DNA-ul Bucuresti. Ca de-aia a pierdut Selina licitatia. In alta ordine de idei: e gata parcul facut in barter pentru penalitati?
Postat 02 Mai 2014, 13:02 de Roman Beneamin
mafia
ce gunoi esti bolojan esti mana in mana cu ghilea cred ca va-ti impartit banii frateste, asa sa va ajute D-ZEU la amandoi, gunoaielor.
Postat 01 Mai 2014, 21:22 de cetatean
AEROPORT
DA>>>VREM sa stim de aeroport. Termenul lictitatiei a trecut de cam 1 luna deja!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ce fac ziaristii....scriu despre gratare???
Postat 30 Aprilie 2014, 20:24 de AEROPORT
Aeroportul Oradea
Ce se intampla cu pista AO? Trebuia sa se inchida licitatia in 28.03, dar nimeni nu mai zice nimic? Este cel mai important obiectiv care trebuie finantat! Cand se incep lucrarile ca se apropie 2016!!!
Postat 30 Aprilie 2014, 18:18 de cico
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON