URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 25 NOIEMBRIE 2017

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când Primăria Oradea a decis să crească impozitul cu 50% pe clădirile neîngrijite, niciun proprietar nu s-a sinchisit să pună bidineaua pe casa în care locuia. A fost nevoie să se ia o decizie dură, ca impozitul să crească cu 500%, pentru ca pe numeroase clădiri să răsară mândre schele şi superbe plase.
Zic şi eu
Adrian Cris
Prima leafă de reporter la un ziar din Cluj am dat-o, în 1993, pe o pereche de blugi şi un tricou Stars and Stripes. Învăţam Filologie Franceză, dar devenisem filo-american graţie unor romancieri ca Hemingway, Dos Passos şi Faulkner, unor filme precum "Cetăţeanul Kane", "America, America", "Apocalypse Now", plus cărţilor de istorie din care descopeream cât datora Europa Americii, care a salvat-o şi în Primul, şi în al Doilea Mondial, şi în cel Rece, recent (credeam mulţi) încheiat.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Superstiţiosul popor român a scăpat de obsesia lui Vineri 13 cu ajutorul Vinerii Negre, verişoara sa mai tânără, mai frumoasă şi mai deşteaptă. Aceasta nu a venit de una singură, ci cu ajutorul corporaţiilor suficient de puternice pentru a face o sărbătoare naţională din lichidările de stocuri, care îşi petrec weekendul de după Black Friday numărându-şi banii şi râzând malefic.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu transformarea Pieței Unirii într-o zonă preponderent pietonală?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În septembrie a fost publicată în Monitorul Oficial Decizia nr. 11/2017 a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pronunţată într-un recurs în interesul legii iniţiat de Avocatul Poporului, prin care s-a stabilit, cu caracter obligatoriu, că doar agentul constatator din cadrul poliţiei rutiere are competenţa de a solicita proprietarului unui vehicul comunicarea identităţii persoanei căreia i-a încredinţat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice, precum şi de a aplica sancţiunile contravenţionale prevăzute de lege, în cazul necomunicării relaţiilor solicitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În fumul de ţigară au fost identificate peste 4.000 de substanţe, multe dintre ele toxice. Un fumător care fumează un pachet de ţigări pe zi pufăie de circa 70.000 de ori într-un an, toate mucoasele gurii, nasului, faringelui şi arborelui traheo-bronşic fiind expuse repetat fumului.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Un nou studiu IRES numit „Percepţii publice asupra viitorului” a fost realizat în perioada 8-12 iunie 2017 pe un eșantion de 1008 persoane de peste 18 ani. Studiul tratează problematica percepției viitorului în ceea ce privește românii și a ridicat o serie de probleme extrem de interesante. Una din întrebări - de exemplu - a fost ”Care este primul lucru care vă vine în minte atunci când auziţi cuvântul „viitor”?”.
13 Noiembrie 2017, 17:37

Accesul interzis! Au început lucrările de dezafectare a pasarelei de la Centrul de Calcul (FOTO/VIDEO)

Pe-aici nu se trece! Constructorii au demarat luni lucrările de dezafectare a pasarelei pietonale de lângă fostul Centru de Calcul. Muncitorii au restricţionat accesul pietonilor în zona şantierului cu ajutorul unor garduri după care au trecut la demontarea balustradelor.

În paralel, în albia râului, constructorii au demarat amenajarea unui pod de pietriş şi a turnat două puncte de sprijin pentru o viitoare cale de acces la structura de rezistenţă a pasarelei.

Dezafectarea podului pietonal se va face cu ajutorul unui pulverizator, utilaj cu braţ mecanic având la capăt un cleşte de fier, de genul celui folosit la demolarea fabricii Metalica.

Lucrările de dezafectare a pasarelei şi de construire pe amplasamentul ei a viitorului pod al Centenarului sunt executate de o asociere formată din firmele Freyrom, Proncons Group, Aquacons şi Electro Excel Green pentru suma de 9,6 milioane lei.

Durata de execuţie a lucrării este de 16 luni, din care primele două luni sunt rezervate pentru realizarea documentaţiei şi obţinerea tuturor avizelor. Lucrările de construire a podului Centernarului vor trebui finalizate până la 1 Decembrie.

Pasarela pietonală care leagă străzile Plevnei şi Szigligeti Ede a fost construită în anii ’50 şi consolidată în perioada 2003 – 2004. O expertiză întocmită în cursul anului trecut a scos la iveală deficienţe grave ale suprastructurii construcţiei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
unde ar incapea si cu ce strazi s-ar conecta?
Windos, stim ca toti cei carora nu le place de Bolo ar folosi orice ocazie sa il critice. Bloggerii socialisti ziceau ca e cat pe ce sa se darame si vai-Doamne, minune ca n-a murit nimeni pana acum, ca Bolojan nu a facut nimic mai repede. Totusi acum n-ai acuzat nimic direct. Studiul de rezistenta al primariei (care nu comentez cum e facut) zice ca nu rezista si trebuia consolidat. Asa ca singurul lucru de care ma leg din ce ai zis este ca "se putea face un pod langa, pentru autoturisme" economisind banii de demolare si pastrand confortul de a putea traversa si pe perioada lucrarilor. As vrea sa iti vad desenul cu proiectul unde vezi tu ca ar incapea pod alaturi, cum s-ar intersecta cu strazile invecinate, cate case ar trebui demolate in varianta de care zici tu, are ar fi studiul de trafic si din ce directii ai putea ajunge la pod si pe ce drum.. ca eu nu vad unde ar fi incaput pod langa pod, si nici mai frumos nu cred ca ar fi aratat la final.
Postat 13 Noiembrie 2017, 19:40 de unu
Clujul capitala
La Cluj in urma cu vreo 5 ani o batranica a cazut printre crapaturile podului de pe horea si au mai trecut inca 3 pana sa se faca ceva, iar tot in cluj la podul invecinat s-au prabusit trotuarele noapea la 3 si au mai trecut inca 3 ani pana sa il refaca, proiectare, finantare, timp in care podul a ramas deschis si utilizat de pietoni si masini..
Postat 13 Noiembrie 2017, 19:33 de unu
Nu avea nimic podul, iar ca pietonal mai rezista ani multi !?!
Se impunea refacerea stalpilor la linia mediana, care se face prin imbracarea cu chingi de beton ori metalice ... intretimp putand a fi circulat de catre pietoni !?! Se putea face un pod langa, pentru autoturisme, fara a cheltui inutil cu demolarea de acum si obligarea multora de a face ocolul de rigoare !?!
Postat 13 Noiembrie 2017, 18:33 de WinDos

FOTO BIHOREANUL

  • Primarul Bolojan la dezbaterea taxelor: 'Eu aş propune un impozit pe tupeul politic, care să se aplice în special membrilor PSD!' (FOTO)
  • Forfotă la Bibliotecă. La Ziua Porţilor Deschise, orădenilor li s-au pregătit expoziţii, concerte şi ateliere (FOTO)
  • Anchetă pe 'repede înainte': Procurorii şi poliţiştii l-au dus pe Rogia la locul crimei, pentru reconstituire (FOTO / VIDEO)
  • 'Dascăli din Bihor': O carte care prezintă zeci de profesori bihoreni, aşa cum au fost cunoscuţi de Ion Bradu (FOTO)
  • Un vis împlinit: Îndrăgitul producător de prăjituri Flavours by Patricia şi-a deschis shop în Nufărul (FOTO)
  • Pregătiţi CV-urile, urmează angajări: Celestica şi-a majorat capacitatea de producţie cu 50% (FOTO)
  • Containere cu speranţe: O organizaţie înfiinţată de un englez a transformat mai multe containere în locuinţe pentru sărmani (FOTO)
  • Puţini, dar hotărâţi: 70 de orădeni au mărşăluit împotriva Guvernului PSD (FOTO / VIDEO)
  • Mama gemenelor Jurcan, la comemorarea victimelor accidentelor rutiere din Bihor: 'Viteza ucide, indiferent de marca maşinii' (FOTO)
  • Tractată cu tramvaiul:  O şoferiţă şi-a băgat Seat-ul între liniile de tramvai, blocând traficul garniturilor (FOTO / VIDEO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON