URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 16 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă suntem prea prost îmbrăcați pentru Qatar Airways? Dacă sacoșele de rafie nu cadrează cu standardul lui Turkish Airlines? Dacă poziția prea apropiată de Debrețin nu e pe placul lui Wizz Air? Dacă Ryanair e un low cost la fel de scump ca orice companie de linie, dar mult mai imprevizibil? Dacă, dacă, dacă... Atunci mai bine zburăm de la Oradea cu frații noștri moldoveni de la HiSky!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
De nu puține ori, pe meleagurile noastre veștile „de bine” se lasă cu surprinzătoare reacții adverse. Dacă trece prin Oradea o vedetă sau un turist oarecare și comite imprudența să-i remarce frumusețea, apar imediat frustrați și nefericiți gata să facă orice vizitator să se simtă, post factum, nepoftit. Îi cer intrusului aspru, cu indignare, ba și cu suspiciune, socoteală. De ce nu s-a plimbat și prin cartiere, să le vadă mizeria...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
01 Martie 2018, 14:48

Se deschide autogara OTL de pe Ştefan cel Mare. Investiţia s-a ridicat la un milion de lei (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Societatea de transport OTL deschide, din 2 martie, cea de-a treia autogară din Oradea, pe bulevardul Ştefan cel Mare, ce va deservi cursele care circulă pe rute din nordul judeţului, precum şi spre alte judeţe precum Satu Mare şi Timiş. Investiţia s-a ridicat la peste 1 milion de lei.

Este cea de-a treia staţie intermodală în care municipalitatea orădeană a investit, după autogara Nufărul şi autogara Decebal. "Pe viitor dorim să realizăm una şi pe relaţia Oradea – Aleşd – Cluj. Trebuie să-i găsim locaţia undeva pe Calea Clujului", a spus, joi, într-o conferinţă de presă viceprimarul Mircea Mălan.

Acesta s-a arătat convins că noua autogară din Ştefan cel Mare le va oferi persoanelor care circulă pe rutele din nordul judeţului, precum şi celor care pleacă şi vin din alte judeţe, condiţii civilizate de aşteptare.

Clădirea autogării are 117 mp şi cuprinde un spaţiu de aşteptare dotat cu scaune, dulapuri cu chei pentru bagaje şi toalete. De asemenea, lângă clădire au fost amenajate patru peroane cu bariere, acoperite cu copertină metalică.

Până acum, trei companii au semnat contracte cu OTL pentru utilizarea noii autogări, acestea având curse interjudeţene spre Zalău, Arad, Şimleu Silvaniei, Timişoara, Baia Mare şi Sighetu Marmaţiei.

Directorul OTL, Viorel Pop, s-a arătat optimist că şi transportatorii intrajudeţeni vor dori să semneze contracte. "Urmează ca pe toată relaţia Oradea – Marghita, Oradea – Valea lui Mihai şi Oradea – Satu Mare cei care opresc în această porţiune să aibă contract cu OTL. Sperăm să satisfacem în cât mai bună măsură tranzitarea persoanelor care vin în Oradea din această direcţie", a spus acesta.

În cazul în care nu-şi vor face contract cu OTL, operatorii judeţeni nu vor mai putea opri legal în acea staţie.

Transportatorii din judeţ plătesc 2,5 lei pe intrare în autogară, iar cei care efectuează curse în afara judeţului 4 lei.

Lucrările au costat 1.040.000 lei şi au fost efectuate de firma Abed Nego. Acestea au fost finalizate în luna decembrie a anului trecut, cu o lună întârziere faţă de data din contract. Directorul OTL a spus că s-au aplicat penalităţi "conform contractului", neprecizând însă suma.

Ulterior, s-au făcut lucrări pentru instalarea barierelor automate, care nu erau prevăzute în proiect, şi s-au făcut demersuri pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare din partea Autorităţii Rutiere Române.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
:) :) :) :) :) - corectata
Lucatura de bugetari!!!!!!!! Stie cineva CINE e proiectantul? Cum il cheama sa imi fac si eu cu el o parcare! Poate nu o sa reusec sa parchez masina dar bicicleta tot reusec. Daca nu au putut gandi fluxul trebuia sa faca o macheta sa cumpere niste jucarii si sa vada daca pot intra si iesii masinile. Am vazut la TV ca au bude misto. Ei daca au bude misto ce mai conteaza ca nu pot intra si iesi autobuzele? Nu? Unde ii ciuzii ca el a gandit asta , asa de "aghio" OTL!?
Postat 03 Martie 2018, 10:28 de scortosul
:) :) :) :) :) :)
Lucatura de bugetari!!!!!!!! Stie cineva CINE e proiectantul? Cum il cgeama sa imi fac si eu cu el o parcare! Poate nu o sa reusec sa poarchez masina dar bicicleta tot reusec. Daca nu au putut gandi fluxul trebuia sa faca o macgheta sa cumpere nsite jucarii si sa vada daca pot intra si iesii masinile. Am vazut la TV ca au bude misto. Ei daca au bude misto ce mai conteaza ca nu pot opri autobuzele? Nu? Unde ii ciuzii ca el a gandit asta , asa de "aghio:!?
Postat 02 Martie 2018, 23:40 de scortosul
esec
Buna ziua. Noi stam vizavi de aceasta statie. Autobuzele nu au loc sa iasa din statie. Am vazut cum un sofer de autobus le arata celor care au venit in inspectie ca nu poate iesi din statie. Au facut poze.. au urlat dupa care au plecat.. :) Era un autovuz normal, nu prea lung. Autobuzele nu intra in gara se opresc ca si pana acum in fata lui. Am poze, daca doriti le pot trimite. Se mai opresc si masinile care asteapta calatori sau care aduc calatori. Plus taxiurile. Nici ele nu intra in "autogara"
Postat 02 Martie 2018, 23:01 de Mandy469
VAT
Ce tva s-a aplicat celor 200.000€ ? 5% sau 19% ? Interesant cum a fost eligibil executantul dupa rateul ciupercii...sau acolo a fost eroare de proiectare
Postat 02 Martie 2018, 16:38 de excalibur
Barierele???
Pai am vazut tot la o firma de stat montate doua (una metalica urmata de o bariera la 2m distanta). Rostul daca vrea cineva sa'l vada e pretul de achizitie a barierei. Acolo e rostul. Punem pariu ca maxim intr-un an dispar? Punem? Cine se baga?
Postat 02 Martie 2018, 00:20 de scortosul
?
Nu vreau să fiu cârcotaș, dar la ce-s bune barierele alea?
Postat 01 Martie 2018, 23:15 de Shogun
doar atat pentru...200 mii euro???
va dati seama cata mita se da si se ia daca un astfel de proiect cu o singura incapere a costat 200 mii euro? o sala mare cu scaune de plastic inghesuite, o toaleta, si dulapioare de gradinita cat peretele..... afara cateva bancute triste si insuficiente plus 3 stalpi metalici... spuneti si voi, chiar merita 200 mii euro???
Postat 01 Martie 2018, 21:07 de roger
E urâtă.
Halal proiect, halal executant. Repede si prost, ca sa fie gata si atat.
Postat 01 Martie 2018, 18:25 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6664 RON
  • 1 EUR = 4.9737 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON