URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
09 Octombrie 2016, 00:56

Tir răsturnat în sensul giratoriu dinspre Calea Sîntandreiului: Tone de sfeclă au "inundat" intersecţia (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Un TIR încărcat cu sfeclă s-a răsturnat, sâmbătă seară, în jurul orei 23.10, în sensul giratoriu de la ieşirea din Oradea spre Arad.

Potrivit poliţiştilor chemaţi să dirijeze circulaţia în zonă, autotrenul venea dinspre Arad şi, cel mai probabil, a intrat în sensul giratoriu fără să adapteze viteza.

Balansul a fost atât de puternic încât şasiul capului tractor s-a îndoit la maxim, remorca s-a răsturnat, iar tone de sfeclă s-au risipit pe şosea. Cele două benzi dinspre Oradea spre Sîntandrei au fost blocate.

Numai norocul şi poate faptul că accidentul s-a produs la o oră cu trafic redus au făcut ca nimeni să nu fie rănit. În autotren se afla doar şoferul, care a scăpat fără răni.

La faţa locului a fost chemată şi o autospecială a pompierilor, care a spălat carosabilul, pentru a împiedica izbucnirea unui incendiu, dat fiind că rezervorul maşinii s-a spart, iar toată motorina s-a scurs pe şosea.

Cel mai probabil sfecla urma să ajungă la fabrica de zahăr de pe Borşului.

Traficul în zonă era redirecţionat şi în jurul orei 00.20.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
dashteptii
ati sarit ca arsi, este? nu a zis nimeni nimic de gropi ci de faptul ca nu trebuiesc facute sa incurajeze intrarea cu viteza mare. Ca indicatoarele tot nu se respecta. Umblati prin alte tari sa vedeti cum este. In Italia, o tara plina de sensuri giratorii in localitati sunt astfel facute incat NU POTI sa le abordezi cu viteza. Si fiecare sat are cateva astfel de sensuri. Ce sa mai zic prin orase gen Oradea. Dar pt cine-mi bat eu tastele de fapt...
Postat 09 Octombrie 2016, 16:03 de Neutryno
Tech-no-logical world
Da, de aia nu se fac drumuri si autostrazi in romania,cele existente fiind cvasi-impracticabile, consecinta fiind reducerea vitezei si implicit a accidentelor, ca avem spor demografic negativ. In plus administratorii drumurilor ar putea suplimenta indicatoarele de restrictii de viteza cu diverse capcane-surpriza, ca masura punitiva pentru cei ce nu le respecta.
Postat 09 Octombrie 2016, 14:59 de excalibur
!!!
De aia avem drumurile pe care le avem, pt. ca avem si tembelii care le cer! Dupa unii toate drumurile ar trebui sa fie pline de gropi/santuri/denivelari (multe si sunt!) pt. ca aceste obstacole ar duce la viteze de trafic mici si astfel s-ar evita accidentele grave. Una e sa te tamponezi la 100 km/h si altceva e la 20 km/h. Ei bine, acest lucru s-a reusit! Nu pe sosele (inca!), pe calea ferata. Viteza comerciala a trenurilor de marfa este de 20 km/h, iar a trenurilor de calatori este de 50km/h.
Postat 09 Octombrie 2016, 14:49 de pinonel
Regulile nu se respecta
@excalibur E foarte bine ca sunt asa. Daca viteza de 30/ora la intrarea in sens ar fi respectata nu ar fi niciun accident. Sau putem sa le inclinam ca pista din Nascar sa nu mai intre bizonii cu 80 ci cu 120 la ora in ele. Ca doar in orase trebuie facute curse si stabilite recorduri de viteza. Asta dupa logica unora ca tine.
Postat 09 Octombrie 2016, 14:28 de Neutryno
Engineering
Care ar putea fi ratiunea ca aceste giratorii sunt in contrapanta, adica sunt mai inalte in apropierea rondoului central si mai joase spre exterior.Chiar si in manualele scolare se precizeaza ca inclinarea carosabilului, chiar si a caii ferate, se face spre centrul curbei, astfel forta rezultanta intre greutatea proprie si forta centrifuga sa fie perpendiculara pe suprafata de rulare.Asteptam procurorii sa deschida dosar penal...De ce oare sunt procurori(procura ceva?) si nu prosecutori (to prosecute=a acuza)
Postat 09 Octombrie 2016, 13:01 de excalibur
Cauze multiple
Principala cauza este suprainaltarea benei remorcilor cu modificarea pozitiei centrului de greutate. O alta cauza este indolenta celor de la politie rutiera si de la ISCTR si chiar de la RAR. Nu trebuie uitati nici patronii/soferii care in goana dupa castig supraincarca autotrenurile. Si drumarii au partea lor de vina, s-ar face bani frumosi din taxarea suprasarcinii! Cel putin pandarii de la rutiera care vaneaza zilnic cu radarul pe Borsului stau la cativa metri de autocamioanele cu sfecla, dar nu catadicsesc sa se implice. Anual se rastoarna cateva autotrenuri supraincarcate cu sfecla, probabil ca se asteapta o tragedie ca sa se ia masuri!
Postat 09 Octombrie 2016, 05:10 de pinonel
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON