URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
30 Iulie 2015, 14:23

Accesul interzis! Constructorii montează grinzile la cel mai lung pasaj de pe drumul expres (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Lucrările au început încă de la ora 7, iar puţin după ora 12 constructorii terminau deja de montat cea de-a treia grindă pe porţiunea de pasaj pe care drumul expres traversează strada Gheorghe Doja.

Operaţiunile s-au desfăşurat cu restricţionarea circulaţiei pe porţiunea de arteră delimitată de străzile Bărăganului şi Graurilor pentru ca în cea de a doua parte a zilei şantierul să se mute în strada Louis Pasteur. Aceasta va rămâne închisă pe porţiunea dintre Vago Iosif şi Colinelor până la sfârşitul zilei.

Ridicată peste case

Amplasarea pe pod a unei grinzi lungă de 33 metri şi grea de 35 de tone durează puţin peste 10 minute, dar pentru ca operaţiunea să se desfăşoare în siguranţă pregătirile pot dura peste o jumătate de oră.

Pregătirile pentru montarea grinzii laterale a podului, pe care au trebuit montate elemente metalice de sprijin, s-a dovedit a fi şi cea mai spectaculoasă. Împărţiţi în două echipe, muncitorii au legat blocul de beton cu cabluri oţelite groase cât mâna, pe care le-au asigurat cu siguranţe masive ca nişte cercei uriaşi.

Ridicarea grinzii s-a dovedit a fi o operaţiune dificilă. Macaraua fiind amplasată între clădirea cu etaj de la numărul 43 şi viitorul pod, operatorul nu vedea aproape nimic din ceea ce se întâmpla în stradă. Macaragiul a trebuit să fie dirijat de colegi să ridice structura de beton pe pasaj în condiţii de siguranţă fără să atingă cu blocul de beton stâlpii de iluminat sau acoperişurile clădirilor din jur.

Investiţie de milioane

Lucrările de montare a grinzilor de beton pe pasajul lung de 157,7 metri vor continua sâmbătă şi duminică cu închiderea circulaţiei pe strada Louis Pasteur pe porţiunea delimitată de străzile Vago Iosif şi Colinelor. Ultimul transport de grinzi va sosi la Oradea peste o lună şi va fi pus în operă în perioada 26-29 august.

Cu o lungime de 3,5 kilometri, drumul rapid va începe la podul Mareşal Constantin Prezan şi va traversa străzile Făcliei, Piatra Craiului, Adevărului, Gheorghe Doja, Louis Pasteur, Ecaterina Teodoroiu, Izvorului, Theodor Neş, pe la baza dealurilor Pisicii şi Ciuperca.

Viitoarea cale de acces va avea câte o bandă pe sens, cu o lăţime de 3,5 metri, plus trotuarele, şi va traversa la o înălţime de 5 metri străzile Piatra Craiului - cu un pasaj lung de 33,3 metri, respectiv Gheorghe Doja şi Louis Pasteur - cu un pasaj de 157,7 metri.

Lucrările, în valoare de 49,4 milioane lei, vor fi realizate de asocierea firmelor Trameco, Selina, Drumuri Bihor, Abed Nego, Vega '93 Galaţi, Geotec Plant Iaşi, Instgat Timişoara şi subcontractorul ELM Electromontaj Cluj Napoca.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON