URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
22 Ianuarie 2017, 17:25

Anul tramvaielor: OTL pregăteşte extinderea liniilor de tramvai şi modernizarea vechilor garnituri Tatra

Anul tramvaielor: OTL pregăteşte extinderea liniilor de tramvai şi modernizarea vechilor garnituri Tatra TATRA 2.0. În decembrie 2016, OTL a trimis la Astra Arad o garnitură de tramvai Tatra ce urmează să fie complet modernizată, primind geamuri, uşi şi scaune noi, dar şi instalaţie de climatizare. Dacă prototipul va avea succes, societatea de transport are în plan înnoirea altor câteva zeci de asemenea garnituri
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Sistemul de transport în comun din Oradea, ale cărui tramvaie şi autobuze parcurg anual milioane de kilometri, în peste 260.000 de curse, urmează să fie extins. Lucrările vor începe anul acesta, spune directorul OTL, Csuzi Istvan, cu amenajarea unei noi linii de tramvai, prima după 1989.

În plus, alături de companii specializate, societatea lucrează la modernizarea unui tramvai Tatra vechi de peste 30 de ani. Dacă rezultatul va fi mulţumitor, în următorii ani OTL îşi va "upgrada" aproape tot parcul, astfel încât orădenii să poată călători cât mai confortabil.

Extindere spre Arenă

Susţinută de municipalitate, societatea de transport în comun a demarat anul trecut proiecte importante, ale căror prime efecte se vor vedea în 2017. Directorul OTL, Csuzi Istvan, a anunţat joia trecută finalizarea studiului de fezabilitate pentru extinderea liniei de tramvai în zona de sud a oraşului, din Calea Aradului până la depoul din str. Atelierelor, investiţie care se va ridica la 10 milioane euro.

"Unul dintre argumentele în favoarea acestei investiţii este dezvoltarea arenei sportive cu 5.000 de locuri pe terenul actualei pieţe de vechituri. Există şi alte puncte de atracţie pe care le-am atinge cu noua linie, precum centrele comerciale Jumbo şi Auchan, precum şi Universitatea", spune Csuzi (foto).

De asemenea, prin amenajarea noii linii s-ar asigura o a doua ieşire din depoul OTL. "Astăzi, dacă se întâmplă ceva cu Podul Peţa din Cantemir, circulaţia tramvaielor moare", arată directorul.

Lucrări, la vară

Noua linie de tramvai va porni din intersecţia străzilor Aviatorilor cu Calea Aradului spre ieşirea din oraş peste Peţa, urcând pe malul stâng al pârâului prin spatele hipermarketurilor Jumbo şi Auchan, continuând apoi pe lângă viitoarea Sală Polivalentă. "Linia va merge mai departe pe strada Făgăraşului, care se va lărgi, apoi pe lângă Universitate, va traversa strada Armatei Române şi va continua pe malul stâng al Peţei până la blocurile de pe Grigore Ureche, unde va urca spre Podul Reagan spre strada Atelierelor", precizează directorul OTL.

Linia va avea 7 kilometri, iar construcţia ei va presupune şi alte lucrări, precum întărirea podului de peste Peţa din Calea Aradului. În acelaşi proiect, OTL a inclus şi refacerea buclei din intersecţia Bulevardului Decebal cu Calea Aradului, astfel încât tramvaiele care vin dinspre Rogerius să poată vira şi la dreapta, spre Ioşia. "Cred că în vară vom putea porni extinderea liniei de tramvai", estimează Csuzi, precizând că lucrările ar începe din bugetul local, urmărindu-se şi obţinerea unei cofinanţări europene.

Upgrade la Tatra

Dacă în ce priveşte parcul auto OTL tocmai a mai cumpărat 14 autobuze Volvo second-hand care au circulat în Norvegia, utilizând încă alte 60 de autobuze Volvo, Mercedes, Solaris, Isuzu şi Karsan, societatea se va concentra în viitor pe modernizarea tramvaielor. După cum se ştie, parcul societăţii cuprinde 10 vehicule Siemens moderne, restul flotei fiind format din garnituri Tatra, de diferite modele, vechi de 35-40 de ani. Cum cel mai ieftin tramvai nou ar costa cel puţin 1 milion de euro, OTL mizează pe modernizarea celor pe care le deţine.

"Am încheiat un parteneriat cu Astra Vagoane Arad, Electroputere VFU Paşcani şi alte firme specializate, pentru realizarea unui prototip de tramvai Tatra modernizat. Îi vom face un facelift, păstrând şasiul şi scheletul, dar schimbând geamurile, uşile, botul, interiorul, scaunele şi cabina vatmanului. De asemenea, vom introduce şi un sistem de climatizare", precizează Csuzi.

Modernizare în bloc

Tramvaiul "de încercare" a fost transportat la Astra Vagoane în luna decembrie a anului trecut, iar munca la modernizarea acestuia a început deja. "Ne vom strădui să găsim cele mai bune soluţii pentru ca acest tramvai să fie fiabil şi modern. Sper ca în iunie să circulăm deja cu el prin Oradea", zice directorul OTL.

Modernizarea de test va costa între 150.000 şi 200.000 euro. "Dacă prototipul va fi reuşit vom organiza o licitaţie pentru modernizarea altor tramvaie din parcul nostru. Ar trebui să modernizăm cam 30-40, iar investiţia este o prioritate. Acum luptăm pentru supravieţuire cu aceste tramvaie vechi", spune Csuzi. Înnoirea lor ar bucura, cu siguranţă, nu doar conducerea şi angajaţii OTL, ci mai ales pasagerii...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON