URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
01 Iunie 2014, 08:16

Se "conduce" singură: Maşina Google, fără volan, pedale şi frâne (VIDEO)

Până unde merge tehnologia Google? Colosul a dat publicităţii, săptămâna trecută, informaţii şi imagini despre prototipul unei maşini care funcţionează fără volan, pedale sau frâne. Totul, cu ajutorul unui buton.

"Programul şi senzorii fac toată munca. Aceste vehicule vor fi foarte simple, dar vă vor duce acolo unde aveţi nevoie doar printr-o simplă apăsare de buton", a spus Sergey Brin, cofondator Google, care a prezentat prototipul în cadrul evenimentului Code Conferenc, potrivit totb.ro.

Compania intenţionează să producă cel puţin 100 de versiuni ale acestui prototip, care a fost construit cu ajutorul mai multor producători de componente auto, din mai multe colţuri ale lumii.

"De când am început să lucrăm la proiectul Google maşina-care-se-conduce-singură am dorit să atingem acest ţel: de a crea un vehicul care să preia povara condusului de la şofer. Imaginaţi-vă cum ar fi să faceţi o plimbare în oraş pentru a lua prânzul fără să vă învârtiţi 20 de minute ca să găsiţi loc de parcare. Imaginaţi-vă că şi persoanele în vârstă se pot bucura de călătorie, chiar dacă, în mod normal, nu mai ştiu nici unde îşi pun cheile! Condusul sub influenţa băuturilor alcoolice? Devine istorie. Explorăm, acum, lumea vehiculelor autonome, prin prototipurile pe care le-am creat, care sunt gândite să funcţioneze singure şi sigur, fără intervenţia omului", spune comunicatul de presă Google, publicat odată cu lansarea prototipului.

Potrivit sursei citate, maşinuţa funcţionează pe baza unor senzori şi a unui program computerizat, care, practic, conduc maşina. Sursa citată mei menţionează că aceşti senzori nu lasă loc pentru unghiuri moarte, pot detecta obiecte aflate la distanţă de două terenuri de fotbal, în toate direcţiile şi au diverse alte funcţii.

"Maşina merge cu o viteză de aproape 50 de kilometri pe oră; interiorul nu este luxos, dar este confortabil, conţine două locuri, spaţiu pentru bagaje, butoanele de pornire şi oprire a maşinii şi un ecran care arată traseul", mai menţionează totb.ro.

Inventatorii spun că informaţii despre maşină se pot găsi pe blogul companiei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON