URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 23 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
20 August 2013, 10:02

S-au împlinit 45 de ani de la fabricarea primului autoturism Dacia

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primul autoturism produs sub marca Dacia ieşea de pe liniile de fabricaţie ale uzinei construite la Mioveni, în judeţul Argeş, în urmă cu 45 de ani, pe 20 august 1968, scrie agenţia agerpres.ro.

"Pentru noi este un motiv de mândrie că sărbătorim 45 de ani de când vehiculele fabricate în uzinele de la Mioveni străbat şoselele lumii în lung şi în larg. Aceasta istorie marcată de multe momente de cotitură, dar şi de succese, este rezultatul uneia dintre cele mai lungi şi mai solide colaborări dintre doi constructori auto - Renault şi Dacia. Este o aniversare a Dacia, dar în egală măsură şi a Renault, a tuturor celor care cred în marca noastră: angajaţi, clienţi, parteneri, furnizori", au precizat reprezentanţii Direcţiei de Comunicare Dacia.

Construcţia Uzinei de Autoturisme de la Mioveni a început în 1966, având la bază un acord între autorităţile române şi producătorul francez de automobile, Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Construcţia uzinei s-a încheiat într-un timp record de doar un an şi jumătate.

Inaugurarea Uzinei a avut loc la 20 august 1968, când s-a început producţia modelului Dacia 1100, un model sub licenţa Renault R8. Renault furniza părţile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze. Din 1968 şi până în 1972, aproximativ 44.000 de autoturisme Dacia 1100 au fost produse.

După Dacia 1100, a urmat Dacia 1300 care a intrat în producţie în august 1969, un model sub licenţa R12, fiind prezentată la saloane auto de la Bucureşti şi Paris.

Între 1970 şi 1980, Dacia a dezvoltat o întreagă gamă de modele. Astfel, în 1970 au apărut versiuni ale Daciei 1300 berline, iar în 1973 a fost lansat modelul break, iar în 1975 modelul Dacia 1302 (gen papuc, fabricat în 2.000 de exemplare, până în 1982).

După expirarea licenţei Renault, în 1979, Dacia a început un program propriu de dezvoltare. Între 1972 şi 1997, constructorul român a realizat opt modele, ultimul - Dacia Nova - fără nici o legătură cu modelul iniţial, preluat de la Renault. Nova, lansat în 1995, a fost primul model Dacia proiectat şi fabricat integral în România.

În 1998, anul în care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe porţile uzinei a ieşit autoturismul cu numărul 2.000.000.

La 2 iulie 1999 s-a semnat contractul de privatizare a societăţii şi Dacia a devenit o marcă a Grupului Renault, având ca principală misiune susţinerea dezvoltării Grupului pe pieţele emergente.

În 2000 a avut loc lansarea modelului Dacia SuperNova, prima concretizare a colaborării franco-române, un autoturism echipat cu motor şi cutie de viteze Renault. În aprilie 2003 a fost lansat modelul Dacia Solenza (benzină), iar din septembrie 2003 (diesel).

Relansată, în 2004, cu modelul Logan, Dacia a devenit în ultimii ani un actor de notorietate pe piaţa auto europeană.

În 2005, Dacia a fost aleasă maşina anului în Serbia şi Muntenegru şi a primit premiul Autobest, fiind cea mai bine vândută maşină din Europa Centrală şi de Est, depăşind modele cu tradiţie, ca Skoda Octavia, Renault Megane sau Opel Astra. Dacia a vândut, în 2005, 164.406 maşini la nivel mondial, dintre care 134.887 Dacii Logan, 8.354 Dacii Solenza şi 21.185 vehicule comerciale.

Dacia Logan MCV a fost lansată în octombrie 2006 la Salonul de la Paris. Logan MCV a ajuns pe piaţa occidentală în ianuarie 2007, presa vestică numindu-l "cel mai ieftin model cu şapte locuri care poate fi cumpărat". Pentru prima dată în istorie, exporturile Dacia au depăşit pragul de 100.000 unităţi, mai exact 128.411 unităţi, iar producţia totală a trecut de 200.000 unităţi. În câteva ţări, cum ar fi Rusia şi Ucraina, Logan este vândut sub sigla Renault.

La Salonul Auto de la Bucureşti din octombrie 2007 a fost lansat modelul Logan Pick-Up. A urmat Salonul Auto de la Geneva, din iunie 2008, unde a fost prezentat noul model Dacia Sandero, urmat de lansarea noului Logan (iulie) şi a Logan-ului MCV la Salonul Auto de la Paris (octombrie). Exporturile au ajuns în acel an la 172.886 unităţi, iar vânzările totale la 257.854 unităţi. În 17 iunie 2009, a avut loc lansarea versiunii Stepway pentru Dacia Sandero.

Dacia a lansat în 2010 modelul Duster, iar apoi Lodgy. În martie 2013, Dacia şi-a completat oferta şi a prezentat noul Logan MCV, un break spaţios, precum şi seria limitată Duster Aventure, un model 4X4.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6712 RON
  • 1 EUR = 4.9758 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON