URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
12 Aprilie 2010, 11:36

Românii mănâncă 220.000 de şaorme pe zi

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Şaormeriile din România au vânzări zilnice de circa 550.000 de euro, respectiv 200 de milioane de euro pe an, echivalentul a 220.000 de şaorme de 10 lei (2,5 euro) în fiecare zi a anului. În timp ce proprietarii marilor lanţuri de profil susţin că este o afacere de viitor, avantajată de criză şi de lipsa de timp a românilor, unii sociologi spun că şaorma îşi trăieşte acum clipele de glorie şi în scurt timp, ca orice modă, românii nu vor mai sta la coadă pentru a cumpăra lipia cu carne de pui sau de vită, cartofi, varză şi castraveţi muraţi.

Gândul notează că din piaţa totală de fast-food din România, estimată la circa două miliarde de euro anual, cele aproximativ 1.000 de şaormerii, dintre care jumătate în Capitală, deţin 10%, au vânzări de 200 de milioane de euro, conform unei analize a săptămânalului Business Magazin, care a apărut astăzi.

Estimarea pieţei şaormeriilor a pornit de la vânzările de lipii, estimate la circa 50-55 de milioane de bucăţi pe an, piaţa fiind dominată de două mari firme, ambele cu acţionari libanezi, care produc circa 40 de milioane de lipii pe an.

La un preţ mediu de 10-13 lei, vânzările de şaorma la lipie ar totaliza circa 150 de milioane de euro, la care se adaugă alte 50 de milioane de euro din vânzarea de kebab, respectiv carnea de pui sau de vită servită la chiflă.

Vânzările şaormeriilor le egalează ca valoare pe cele ale celor mai importante cinci lanţuri de mâncare de tip fast-food, dintre care cele mai mari sunt McDonald's, cu vânzări peste 110 milioane de euro în 2008, conform datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe, şi KFC, care a avut afaceri de 40 de milioane de euro.

Raportat strict la vânzările pe unitate, "americanii" câştigă însă duelul de la distanţă. În timp ce fiecare McDonald's a avut în 2008, în medie, afaceri de două milioane de euro, şaormeria de la Dristor, considerată cea mai mare din Capitală, a avut vânzări de doar 1,5 milioane de euro în acelaşi an.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON