URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
05 August 2010, 14:20

Românii care au probleme cu inima şi hipoglicemie nu vor primi carnet de conducere

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Prevederile potrivit cărora românii care suferă de orice tulburări subite ale stării de conştiinţă nu vor mai putea obţine carnet de conducere sunt trecute într-un proiect de ordin al ministrului Sănătăţii, privind normele minime privind aptitudinile fizice şi mentale necesare pentru conducerea unui autovehicul, în funcţie de directivele Uniunii Europene.

Aflat în dezbatere publice, proiectul de act normativ prevede faptul că membrii comisiei de examinare pot obliga candidatul că facă un examen medical de specialitate dacă suspectează că acesta ar avea una dintre bolile incompatibile cu conducerea unui autovechicul.

Astfel, permisele de conducere nu vor fi eliberate sau reînnoite persoanelor cu afecţiuni sau anormalităţi ale aparatului locomotor ce fac periculoasă conducerea unei maşini, în cazul candidaţilor cu tulburări grave ale ritmului cardiac, cu episoade repetate de hipoglicemie acută, cu afecţiuni neurologice grave - excepţie făcând cazurile în care solicitarea se bazează pe un aviz medical autorizat -, cu crize de epilepsie, tulburări mentale grave, dar şi pentru persoanele care sunt dependente de alcool, cât şi celor care consumă droguri.

De asemenea, potrivit actului normativ, există o regulă generală care prevede că permisele nu vor fi eliberate sau reînnoite nici candidaţilor care prezintă afecţiuni ce nu sunt menţionate în aceste norme, dar sunt susceptibile de a constitui sau de a genera o incapacitate care poate afecta siguranţa rutieră, în afara situaţiilor în care solicitarea se bazează pe un aviz medical autorizat şi, dacă este necesar, cu condiţia efectuării unor controale medicale periodice.

Totuşi, şoferii amatori cu insuficienţă renală gravă sau care au suferit un transplant de organe, ori care au un implant artificial care nu afectează capacitatea lor de a conduce pot obţine să reînnoi carnetul de conducere. Aceştia trebuie să prezinte un aviz medical autorizat şi, dacă este necesar, să efectueze controale medicale periodice. În cazul persoanelor cu epilepsie, trebuie să treacă o perioadă de 10 ani fără crize şi fără administrarea unui tratament medicamentos antiepileptic pentru a obţine un permis auto categoria 1.

Candidaţilor care solicită obţinerea permisului de conducere grupa 1 (motociclete simple sau cu ataş, scutere, autovehicule, cu şi fără remorcă, a căror masă totală maxim autorizată nu depăşeste 3.500 kilograme) li se va impune să efectueze un examen medical în cazul în care devine evident că prezintă una sau mai multe din afecţiunile medicale prevăzute în noul act normativ.

Pe de altă parte, candidaţii care vor să obţină un permis de conducere grupa 2, profesionişti (vehicule din categoriile C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 şi D1E), sunt obligaţi să efectueze examenele medicale înainte de eliberarea permisului de conducere. Apoi, aceşti şoferi vor fi obligaţi să efectueze examinările medicale când îşi reînnoiesc permisul de conducere.

În cazul în care există motive de îndoială cu privire la acuitatea vizuală a candidatului care solicită permis de conducere, acesta este examinat de o unitate de asistenţă medicală autorizată. Nu se emit sau reînnoiesc permise de conducere pentru solicitanţii sau şoferii care prezintă probleme în ceea ce priveşte sensibilitatea la contraste sau care suferă de diplopie (vedere dublă).

Şi procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere se va schimba, potrivit noului proiect de lege, proba teoretică şi practică fiind susţinute în zile diferite. La examentul teoretic, candidaţii vor avea acces la aplicaţia informatică pe baza unui bon de ordine care va conţine un cod de bare şi pe care îl vor primi la intrarea în sala de examinare.

Proba practică a examenului va putea fi susţinută atât ziua, cât şi seara, în localităţi sau în afara acestora. Totodată, proiectul prevede că şoferii sunt obligaţi să verifice starea tehnică a maşinii înainte de a plecat la drum.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON