URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
21 Februarie 2012, 10:52

Detectarea radarelor va fi interzisă, iar şofatul fără carnet va fi permis

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Guvernul va interzice dispozitivele de detectare a aparatelor radar, va permite şoferilor să conducă vehicule şi fără permis, pe anumite drumuri, la ore speciale şi cu însoţitor, va creşte taxele pentru proprietarii de mai multe maşini şi va condiţiona permisul auto de învăţământul minim obligatoriu.

Toate aceste măsuri au fost incluse în proiectul Strategiei naţionale pentru siguranţă rutieră 2011-2020.

Documentul relevă că Executivul va evalua posibilitatea introducerii dreptului de a conduce anumite vehicule, în intervale orare speciale şi doar pe unele drumuri publice, anterior obţinerii pentru prima dată a permisului de conducere. Procedura va fi permisă după ce şoferul va fi supus unui proces de instruire şi testare şi va impune prezenţa unui însoţitor cu experienţă, care va răspunde juridic solidar cu şoferul pentru corectitudinea cu care este condus autovehiculul.

În paralel, va fi introdus şi "permisul provizoriu de conducere", premergător obţinerii permisului auto şi valabil numai pe teritoriul României, cu anumite restricţii pentru şofer.

Guvernul va interzice folosirea dispozitivelor de detectare a aparatelor radar, ca măsură împotriva "agresivităţii rutiere", va introduce obligativitatea permisului de conducere pentru mopede, va reduce durata de valabilitate a permisului auto de la anumite vârste, va interzice accesul pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, cu excepţia drumurilor comunale, şi va impune finalizarea învăţământului minim obligatoriu pentru obţinerea permisului de conducere.

Conform noii Legi a educaţiei, învăţământul general obligatoriu este de 10 clase şi cuprinde învăţământul primar şi pe cel gimnazial. Obligaţia de a frecventa învăţământul de 10 clase, la forma cu frecvenţă, încetează la vârsta de 18 ani.

În acelaşi timp va fi introdusă posibilitatea plăţii pe loc a amenzii, pe bază de chitanţă eliberată de agentul de poliţie şi cu eliminarea prescrierii proceselor verbale.

Pentru "creşterea gradului de intransigenţă" a legii în cazul vehiculelor care circulă cu viteză mai mare decât cea legală, vor fi majorate gradual, în funcţie de cuantumul vitezei, atât durata de suspendare a permisului, cât şi cuantumul amenzii, iar şoferii care vor să beneficieze de reducerea duratei de suspendare a permisului vor putea opta pentru programe de reabilitare comportamentală/consiliere psihologică, pentru cursuri de conducere defensivă/preventivă sau pentru efectuarea în spitale a unui "stagiu de asistare a victimelor accidentelor rutiere".

Procedura de examinare pentru acordarea permisului de conducere va fi modificată în sensul unei evaluări "mai ample", inclusiv medico-psihologice, a abilităţilor de conducere, nu doar cu verificarea cunoaşterii legislaţiei şi a abilităţii de a efectua anumite manevre în trafic.

În document se atenţionează că, deşi la data aderării la UE România a preluat obiectivul comunitar de reducere cu 50%, până în 2010, a numărului de victime ale accidentelor rutiere, acest indicator a crescut anual, proporţional cu creşterea parcului auto în condiţiile unei infrastructuri învechite şi în lipsa unei politici coerente în domeniu.

"În momentul actual, estimarea pierderilor economice şi sociale cauzate de accidentele rutiere ne indică o valoare de aproximativ 1,5% din Produsul Intern Brut", se arată în acelaşi document.

Pentru o treime dintre accidentele grave, vinovaţi sunt şoferii tineri, cu vârste cuprinse între 18-25 ani, în principal din cauza vitezei. Un sfert dintre toţi conducătorii auto au fost de altfel amendaţi cel puţin o dată în ultimii trei ani pentru depăşirea limitei de viteză.

Amenzile aplicate conform regimului circulaţiei sunt estimate la peste 450 milioane lei anual, cu un grad de încasare de doar 40% faţă de peste 90% în alte state UE.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Subiecte de discutie, si atat
Deocamdata, nu "va fi" nimic. Este vorba de niste propuneri ale unora si altora, asa cum au mai fost multe altele.
Postat 21 Februarie 2012, 22:57 de Andi
@david
Nu vrei sa fie de la 26 de ani ca sa reducem cu 1/3 accidentele si atunci in primul an de condus doar sambata si dumnica si cu un insotitor cu experienta.Politisti nu stiu cum sa faca legi in favoarea cresterii spagilor.In proiect nu vorbesc despre cresterea calitatii drumurilor,a semnalizarii,autostrazi,iluminat,eliminarea carutelor si biciclistilor de pe drumurile publice etc.Si am uitat dezapezirea ca alternativa la inchiderea drumului,desi pe DN-urile inchise nu a fost nici un accident de circulatie.Asa ca pentru reducerea cu 50% a accidentelor inchideti zilnic prin rotatie 50% din drumuri cate 12 ore pe zi.
Postat 21 Februarie 2012, 14:53 de tero
Ne modernizam si ne aliniem ...
Dar beat si cu insotitor nu s-ar putea ? Astia de concep legi sunt de doua feluri. Ori prosti ori foarte prosti, din doua una. Adica vreau sa sofez, am de gind sa fac si scoala de soferi, am si insotitor experimentat si trebuie sa fiu testat ori examinat dupa cum s-ar exprima cei destepti. Pai in timpul cit sunt testat ori examinat nu as putea face si scoala propriu-zisa, ca si asa nu tine mai mult de o luna ? Nu e totuna ? Asa deci ... am insotitor nonalcolic, eu sunt cam betivan, el nu are permis dar e experimentat ... mai ales la sex cu rutieristele ... vai de tara asta !?!
Postat 21 Februarie 2012, 14:01 de Talk
rau vor face
cu toate schimbarile astea o sa faca haos pe drumuri. O singura schimbare ar trebui facuta in prezent, sa se dea carnet de conducere doar peste 21 de ani
Postat 21 Februarie 2012, 11:10 de david
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON