URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
09 Februarie 2015, 12:28

Alarmă falsă: Codul rutier NU creşte amenzile

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După ce presa centrală a susţinut că noile modificări ale Codului Rutier, care intră în vigoare în luna februarie creşte drastic şi cuantumul amenzilor, Poliţia Rutieră arată că nu este aşa şi că s-a mărit doar punctul amendă şi doar pentru că salariul minim pe economie a fost majorat, de la 1 ianuarie.

Amenzile NU au fost majorate odată cu noile modificări aduse Codului rutier, arată ProMotor.ro, citând surse din Poliţia Română. Codul rutier se actualizează doar pentru a fi în armonie cu legislaţia europeană privind siguranţa minorilor în vehicule, iar Ordonanţa de Urgenţă nr. 195/2002 a fost modificată pentru a include noi reguli referitoare la transportul copiilor.

"Informaţiile care au apărut în ultimele zile în presă sunt eronate. Singurele modificări sunt cele care au fost publicate în Monitorul Oficial şi vor fi puse în aplicare în data de 14 februarie 2015", au declarat surse oficiale din cadrul Poliţiei Române pentru publicaţia menţionată.

În schimb, valoarea amenzilor a crescut în 1 ianuarie 2015, când salariul minim pe economie a fost majorat la 975 de lei. Motivul e simplu: un punct-amendă reprezintă 10% din valoarea salariului minim pe economie, adică 97,5 lei.

Asta înseamnă, arată promotor.ro, că amenda cea mai mică va fi de 195 de lei, iar cea mai mare ajunge la 9.750 de lei. Atenţie, însă! Valoarea maximă se poate aplica doar în cazul persoanelor juridice (adică firme de transport, firme care se ocupă de întreţinerea drumurilor etc.). Cu alte cuvinte, amenda maximă pentru persoane fizice este de 1.950 de lei, mai arată sursa citată.

Conform OUG 195/2002, clasele de sancţiuni sunt următoarele:

a) clasa I - 2 sau 3 puncte-amendă (195 de lei sau 292,5 lei);
b) clasa a II-a - 4 sau 5 puncte-amendă (390 de lei sau 487,5 lei);
c) clasa a III-a - de la 6 la 8 puncte-amendă (între 585 şi 780 de lei);
d) clasa a IV-a - de la 9 la 20 puncte-amendă (între 877,5 şi 1.950 de lei);
e) clasa a V-a - de la 21 la 100 puncte-amendă (doar pentru persoane juridice - între 2.047,5 şi 9.750 de lei).

Astfel, arată ProMotor, sancţiunile pentru vorbitul la telefon în timpul condusului fără folosirea sistemelor hands free rămân aceleaşi: două puncte de penalizare pe permisul de conducere şi două sau trei puncte-amendă.

De asemenea, sancţiunile pentru nerespectarea obligaţiei şoferulului de a purta centura de siguranţă în timpul mersului sunt neschimbate: două puncte de penalizare şi două sau trei puncte-amendă. Totodată, pasagerii care nu poartă centurile de siguranţă în timpul deplasării sunt amendaţi cu două sau trei puncte amendă.

Cele mai recente modificări aduse Codului rutier introduc sancţiuni pentru şoferii care nu se asigură că minorii poartă centurile de siguranţă sau folosesc dispozitivele de fixare omologate. Aceleaşi sancţiuni sunt aplicate şi dacă şoferul transportă un copil mai mic de trei ani fără a folosi un dispozitiv de siguranţă omologat: trei puncte de penalizare şi patru sau cinci puncte-amendă.

Totodată, sancţiunile pentru trecerea pe culoarea roşie a semaforului şi pentru depăşirea vitezei regulamentare au rămas neschimbate. Nu există o nouă regulă care spune că suspendarea permisului de conducere se face pe o perioadă de şase luni de zile, mai menționează sursa citată.

Conform legii în vigoare, pentru depăşirea cu peste 50 km/h a vitezei admise pe un anumit sector de drum se aplică 9-20 puncte amendă şi sancţiunea complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile, iar nerespectarea culorii roşii a semaforului se sancţionează cu 4-5 puncte amendă şi suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile.

La fel, conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice, dacă alcoolemia este sub nivelul de 0,80 mg/l alcool pur în sânge, se sancţionează cu 9-20 puncte amendă şi suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile. În acest caz, este obligatorie testarea cunoaşterii regulilor de circulaţie. Dacă şoferul nu promovează testul sau nu se prezintă la testare, perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce se prelungeşte cu 30 de zile, mai arată promotor.ro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON