URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 24 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
25 Ianuarie 2015, 14:14

Procedura de utilizare a aparatelor radar II

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Modul de utilizare al aparatelor radar este reglementat de o dispoziţie a Inspectorului General al Poliţiei Române care nu a fost publicată niciodată în Monitorul Oficial, dar care se aplică concret în procedura de constatare a abaterilor la regimul vitezei legale. Potrivit acestui act normativ, poziţionarea autovehiculului pe care se află montat dispozitivul radar se va efectua cu respectarea prevederilor legale privind regulile de oprire şi staţionare, iar în afara localităţilor, pe acostament, în parcările amenajate sau în orice alt loc în afara părţii carosabile.        

În ceea ce priveşte măsurarea vitezei de deplasare a autovehiculelor din mişcare, actul normativ prevede că, în mod obligatoriu, echipajul de poliţie trebuie să fie format din doi lucrători, respectiv conducătorul autospecialei şi operatorul dispozitivului. Aparatul radar se comandă pentru modul de lucru „în mişcare", iar cu ajutorul telecomenzii se stabileşte sensul de mers pe care se acţionează.

În cazul contravenţiilor constatate cu autoturismul poliţiei oprit, echipa desemnată să acţioneze pentru constatarea şi sancţionarea contravenţiilor la regimul legal de viteză, prin oprirea contravenienţilor, se compune din operatorul dispozitivului şi unul sau mai mulţi poliţişti constatatori.

Operatorul radar este obligat să noteze în registrul de evidenţă a constatărilor ora şi locul săvârşirii contravenţiei, marca şi numărul de înmatriculare ale autovehiculului care urmează a fi oprit, precum şi viteza maximă cu care a fost înregistrat circulând.

Potrivit acestei reglementări, agenţii constatatori sesizaţi de operatorul radar pot opri cel mult 1-2 autovehicule, ai căror conducători au încălcat regimul legal de viteză. Oprirea trebuie făcută în afara părţii carosabile, iar acolo unde nu există condiţii, cât mai aproape de marginea din dreapta a drumului, pe acostament sau lângă bordură ori în spaţiile de parcare. În condiţii de vizibilitate redusă, oprirea autovehiculelor se face numai în locuri iluminate.

În afara localităţilor, pentru a se asigura oprirea autovehiculelor vizate în condiţii de siguranţă, semnalul de oprire se va efectua de la o distanţă care să asigure oprirea în condiţii optime şi fără riscuri, atât pentru poliţist, cât şi pentru conducătorul autovehiculului ţintă.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6699 RON
  • 1 EUR = 4.9762 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON