În decembrie 2014, un grup de entuziaşti care şi-au spus Asociaţia Oradea Theatre & Film, a anunţat că oraşul nostru va avea în curând un festival de film - OFF (Oradea Film Festival).
Un debut ciudat pentru o astfel de iniţiativă. Fără garanţia unei finanţări, bazându-se doar pe entuziasm şi promisiuni, conferinţa de presă care anunţa evenimentul a fost un fel de car pus înaintea boilor. Dacă s-ar chema presa de câte ori apare o idee în spaţiul public, viaţa noastră ar fi o eternă conferinţă de presă.
Din păcate, adunatul celor 50.000 de euro necesari pentru prima ediţie OFF a fost imposibil până acum. Ca atare, festivalul nu va debuta anul acesta, în luna octombrie, cum se dorea. Să nu uităm, totuşi, că trăim într-un oraş în care se sparg mai uşor 50.000 de euro pe o nuntă decât pe un festival de film! Drept urmare, organizatorii au ales varianta unui slow-start prin "60 Seconds Challenge", un concurs de filme cu durata de un minut, organizat sub cupola de imagine a OFF.
Joia trecută, în Grota Roşie din Cetate, s-au proiectat cele 6 producţii de foarte scurt metraj selectate de juriu. Producţiile realizate în exclusivitate de tineri au avut tematici diverse: o mică filosofie pe tema vieţii, o "de trei ori femeie" în bucătărie, o parodie la Titanic, o alta la judeţul Vaslui (deşi judeţul în sine pare o parodie), un film motivaţional anti-dependenţe şi o mini călătorie în timp. Filmele au trecut prin dubla jurizare: jumătate din punctaj a venit de la juriu, iar cealaltă jumătate de la public.
Preferinţele juriului şi ale publicului au coincis. Locul I a fost câştigat de filmuleţul "Infinit +: A woman's journey through life, death and beyond" (realizat de Andrada Reşte, operator Sorin Mezea), locul II a fost obţinut de "Lara Croft in the kitchen" (de Cristina Kati, cu Mihaela Tatu titulară în post de Lară), iar locul III a fost luat de "A tale from Vaslui" (de Toni Nica şi Răzvan Micorici; cel din urmă a aflat chiar în ziua proiecţiei că a fost admis la Facultatea de Teatru şi Televiziune din Cluj).
Producţiile ar fi fost, probabil, mult mai bune dacă organizatorii le-ar fi oferit tinerilor realizatori un pic de consultanţă tehnică şi know-how. Marele merit al concursului "60 Seconds Challenge" este că a reuşit să provoace primele aplauze ale unui festival care, practic, nu există.
Deocamdată, Oradea Film Festival fiinţează doar pe Facebook, unde are 600 de urmăritori. Daţi-i un "like" dacă vreţi să vă ţineţi la curent cu noutăţile. Iar dacă ştiţi oameni cu bani, rugaţi-i să finanţeze OFF cu cât îi lasă inima şi punga. Poate ajunge, în sfârşit, şi Oradea pe harta oraşelor cu festival de film! Iar dacă nu s-or aduna bani nicicum, eu propun să mutăm festivalul în Sânmartin.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.